Middag + bio

På lördag ska jag och en gammal klasskompis, Å, ut och käka middag och sen på bio!
Det ska bli så skoj att "gå ut" (nu är visst uttrycket "gå ut" = middag + bio, förr var det alltid = på krogen).

Å hade visst en hel del med restaurangförslag på tapeten.. bra det, för jag har ingen aning om vart man ska gå. Den sista restaurangen jag var på, var när H tog med mig till den Grekiska - och det var KANONERS! Fast, det vore skoj att testa nå nytt!

Bio.. Vad går på bio nu då? Vad är bra, vad är mindre bra? Har absolut ingen koll! Får göra ett besök på SF och checka in utbudet. Sista filmen jag såg på bio var på var Den lilla kycklingen! :-)
Såg förresten att Da Vincikoden kommer ut på film... Förmodligen sämre än boken, men jag vill ändå ha den när den såsmåningom kommer ut på DVD.

Så nu väntar jag på att lördag ska komma. Härligt att få gå ut och äta god mat, utan barn! Är gaaanska säker på att Å känner likadant. :) Det är jätteskoj att vi har börjats ses, även om det har varit svårt att få det att passa mellan alla sjukdomar som avlöser varandra... Det är också kul att vi kan umgås familj + familj, får väl ta och hitta på något skoj tillsammans i sommar. Allihop liksom.
Men på lördag är det allt mammornas egna kväll, så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback