Såhär blir min dag!

Godmorgon!

Redan nu är det ett underbart morgonväder, denna dag kommer bli toppen!

Min kära mor fyller år idag. Vi är ditbjudna på lunch och det är inte fy skam, för min mamma lagar världens godaste mat! Ja, det är faktiskt sant. Hennes dröm var att få bli kallskänka och i ett kallkök hade hon passat som fisken i vattnet. Men hon fick inte välja yrkesval själv... Det var någon annan som gjorde det åt henne och satte henne på att rita U-båtar. Ja, hon blev satt på att jobba med u-båtsritningar, när det hon mest av allt ville var att jobba i kallkök.

Jag ska aldrig, aldrig bestämma så mycket över mina barn. Man kan ha synpunkter och åsikter, absolut!
Men man ska inte bestämma på den punkten.

Hur som helst. Vi kommer ju ha med oss paket till min mamma.
Detta är vad som är i. Givetvis namnskyltar med mina föräldrars namn på.

M ska gå tidigare från jobbet idag, han har jobbat över hela veckan. Så honom hämtar vi väl vid 16 och sen kör jag hem dem, för att sen åka iväg och slänga in massa barnkläder (4 papperskassar) till Klädbytardagen imorgon. Jag har aldrig gjort nå sånt förut, men nu har jag märkt upp alla kläder med frystejp. Tog 5-10:-/plagg. Hoppas jag blir av med mycket, för jag vill inte ha hem "skiten" igen. På lördag em hämtar man pengarna och de osålda kläderna, funderar på att slänga ner de överblivna kläderna i en sån där UFF-barack.

Nähe, nu ska här pysslas. Födelsedagskort till min mamma står på tur!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback