Tjejsnack v.18

Kvinnofrågor:

1. Har du någon gång känt dig diskriminerad p.g.a. ditt kön?
- Nej, inte vad jag kommer på just nu.

2. Isåfall, gjorde du något åt det, anmälde t.ex.?
-

3. Finns det en kvinnojour på den ort där du bor?
- Det vet jag faktiskt inte...

4. Är sex timmars arbetsdag viktigast för män eller kvinnor?
- Jag har fått för mig att det är kvinnorna som propagerar för det, men det borde ju vara av lika mycket intresse eller ointresse oavsett kön, tycker man..

5. Bör föräldrar dela på föräldraledigheten?
- Som många andra tycker, tycker jag att det är upp till varje enskild familj att avgöra det.
Men nog allt tycker jag det är bra att pappor är föräldrarlediga!! Då får de en inblick i "hemma-med-barn"-livet och det är nyttigt att de får ta eget ansvar för hem och barn - utan en kvinna under samma tak... som annars gärna (hm... syftar på mig själv i detta fall!) tar över och styr upp en situation...

Så ja, gärna föräldrarlediga pappor - men jag tycker inte man ska lagstadga tex 50/50!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback