Idag

Barnen vaknade 7 imorse, sen har det varit full rulle!

Vi har packat lite och så har jag torkat golv... Det var rätt dammigt!
Lilla S ser förfärlig ut runt sin mun och jag hoppas vi får tiden till allergimottagningen snart! Såhär kan vi ju inte ha det. Dessutom misstänker vi att hon har nickelallergi. 

Snart träning, hem och äta lunch och sen lassa in allt och alla i bilen!
Först till Bro och möta upp M´s pappa med fru, hem till barnens gammelfarfar med sambo i Kungsängen och sen hem till farfars lägenhet i Alvik. Det blir en liten tur... hoppas bara lilla S håller sig lugn i bilen!

Igår kväll åkte vi ju till kyrkogården. Det var så vackert, så vackert! MASSOR med ljus och blommor i Minneslunden. Sonen fick välja var vi skulle ställa mormor Anna-Lisa´s  ljus. M o barnen gick lite i förväg och jag sa några ord till mormor, sen sprang jag ikapp dem.

Nästa gång jag tänder ett ljus för mormor, är det 1 år sen hon slog ihop sina blå... 1 år sen jag fick telefonsamtalet av min bror: "Mormor är död". Jag satt i svärmors lägenhet 8 mil härifrån. Jag var själv med barnen och på väg hem. Det var ingen höjdare att köra bil efter ett sånt här besked.
Vi åkte förbi min mormor och sa hej då till henne. Någon (förmodligen min mamma) hade tänt ljus som brann i rummet. Mamma hade gjort mormor så fin, tvättat av henne och klätt på henne de kläder hon själv ville ha på sig. Kammat hennes hår.. Mormor var så otroligt fin där hon låg i sängen. Alldeles still, alldeles lugn - hon hade kommit hem. 

Det jobbiga var inte att se mormor död. Det jobbiga kom när min  ena morbror kom med morfar. Ögonblicket när min morfar ser sin fru sedan över 60 år tillbaka ligga död, går inte att beskriva. Och jag vill inte ens göra det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Våra mormödrar har (hmm, hade) till och med samma namn ju. :) Är dom i samma minneslund också kanske?

Jag hade också nickelallergi som liten, men det gick nästan över helt sen, så det kanske det gör för S också! Bara att hoppas att hon slipper alla dessa bekymmer snart!

2006-11-05 @ 13:03:47
Postat av: Jennie

Lämnar en även här, inte bara där.

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback