Jag har blivit en surkärring..

.. som klagar på allt och ingenting, typ.

Jag retar mig så fruktansvärt mycket på en del saker. Men jag sitter inte bara och beklagar mig, utan jag kontaktar någon för att ifrågasätta...
På sistone har jag stört mig på universitetet! På 2 grejer. Igår ringde jag.. först var ALLA på hela institutionen på möte - då retade jag mig på DET ! När jag sen väl kom fram, då var jag urtokig och framförde min åsikt klart och tydligt. "Ja, du är inte den första som ringer. Vi är medvetna om problemet, men prefekten är informerad och hon ska nu göra det som hon kan. Det kommer mer information senare idag eller senast imorgon". Tack och hej, bara vänta vidare alltså.

Idag har det inte hänt ett skit på den fronten - och det stör mig!!! Det är min utbildning, mitt lån, mina pengar jag lägger ner på att få en bra utbildning med god kvalitet. Inte f-n får jag det just nu. Skit också! Nu är jag upprörd igen. :)

Igår blev jag upprörd över ett program på TV, Söderlund & Bie eller vad det heter. Vad är det för ett program?????? Är det såna program vi betalar TV-avgift för? Hon som leder programmet är bara för dålig. Ja, även SVT har fått smaka på min sura galla...

Idag hann jag till univ., sen var det igång igen. Tentaresultatet vi väntat på i 3 veckor hade (den söte) sekreteraren fått, men det var inte officiellt än så han kunde inte visa resultatet!!!!!!!!!!!!!!
Jag gick igång och fick ur mig både ett och annat. Till slut fick jag kliva fram till skärmen och vad döljer sig där om inte ett VG!!! :D Jag blev jätteglad (S blev underkänd, så hennes humör var kanske inte på topp) och bad om ursäkt för mitt beteende, men han kunde förstå att jag var upprörd så det var lugnt.

Hann sen hem och ser då att sopbilen inte tömt soptunnan idag! Den är mer än full. Kastade mig på telefonen och ringde kommunen. Det hade visst blivit något fel, men det ska bli tömt senast imorgon. Bra!

Vad är det som händer inom mig? Jag blir så upprörd! Klagar och skäller på folk.
Näe, skärpning på mig!

( VG, tjalla lalala, jag fick VG - tjaaaaalalalalala......;D )

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till VG:et!! Visst är det kul!

Jag håller med om att det är trist att vara en surkärring! Visst kan man tycka att det är jobbigt för omgivningen, men allra värst är det ju för en själv, eftersom det inte är kul att irritera sig på allt! De som aldrig varit med om det tror att man väljer det själv, men icke sa nicke!

Jag såg första delen av Söderlund och då födde hon barn i TV och jag ökade på mitt motstånd till just den biten. Ja, du vet ju mer exakt vad det är jag inte gillar riktigt. :)

2006-11-11 @ 08:11:11
Postat av: Popprinsessan

Ja, grattis verkligen!

Haha, det låter som om du är mig nu när jag har slutat röka.. säker på att du inte har nikotinbrist eller nåt? :) hahaha.. Jag fick ur mig lite av mina aggressioner mot en snubbe på Stureplan inatt, läs mitt inlägg. Inte så att jag muckade, men jag förklarade för honom att hans beteende inte var ok. Jaja, du får läsa själv.

2006-11-11 @ 10:20:57
Postat av: Sara

Imorse kom svaret i trosan till mitt bedrövliga humör! ;)

2006-11-11 @ 19:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback