Sjuk(t)

Hemma från läkarbesöket.
Kraftig, dubbelsidig bihåleinflammation. Skoj.
Jag är glad att jag gick dit iaf, för då hinner jag äta lite pencillin innan söndag - då får jag inte vara sjuk, för då är det PYSSELTRÄFF!!! :D

Idag blir det lugnt. Ska dock tvinga oss iväg en sväng. Lämna sonen hos mormor o morfar, M ska ta med lilla S till skoaffären och handla vinterkängor och jag ska stor, alltså STORhandla under tiden....

Vill ni veta en rolig sak... 
I natt skickade M in en jobbansök till ett företag i Staden. Imorse fick han en tid för intervju!! Så han ska träffa dem på onsdagmorgon! :) Vet inte om han vill ha jobbet riktigt.. tror han är rädd för att det är alldeles för "jobbigt". Dvs, att det innebär mkt ansvar, stress & press. Han hade angett ett sjukt högt löneanspråk... så får han jobbet då jäklar ska det handlas pysselgrejer !!!! :D

Tjo flöjt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja men stor(alltså STOR)handla låter ju som en smart idé när man inte mår bra och bör vila! :P

Vad ska du handla för nått? Mat? Bananer? Färglös choklad? :P

Du, jag önskar att M får jobbet så att du kan bada i pysselgrejer & jag önskar att du snart mår bättre & jag hoppas att ni får en fin helg!

Mångamångakramarfrångråaskärgården!

Postat av: Sara

Jennie: visst låter det som en bra idé........ just nu känns det bara jobbigt att tänka på o ge sig iväg, men jag ska ta en alvedon och se vad som händer. Måste hämta ut pencillinet också...
Lite svårt att nämna vad som ska handlas.. lättare o säga vad som inte ska ned i påsarna. Typ färglös choklad, annars ska allt i...


Hoppas även ni får en fin helg!

Kramar från mig!

2006-11-24 @ 13:07:33
Postat av: Anna

Har du inflammation i bihålerna IGEN!? Tänk att det kan vara sån skillnad mellan människor egentligen. Jag har t.ex. inte ätit penicillin sedan den tidiga barndomen! Skumt det där.

Men men, det är ju tur att det finns medicin som fixar det snabbt iaf. På söndag är du nog fit for fight igen!

2006-11-24 @ 14:40:38
Postat av: Jennie

Vaddå? Ska du inte köpa nån vit choklad?! Va? (surfa till min hemsida och leta upp Chockad-gubben bland smilisarna)

Hoppas du mår lite bättre nu?

Kram igen!

2006-11-24 @ 16:38:49
URL: http://ronja.offnegardh.se
Postat av: Anna

Jag såg förresten ditt favoritprogram "Söderlund och Bie" igår. Har till och med sett det ett par gånger nu (i brist på annat då) och tycker det är ganska trevligt faktiskt. :)

Vad var det du störde dig på i det programmet? Att hon är en så kass mamma? Eller att hon pratar med en så otroligt löjlig röst? Jag tycker själv att hon inte funkar som mamma eftersom hon är alldeles för snäll mot barnen - helt utan regler. Vilket barn mår bra av det liksom? Men jag stör mig inte på det, så vad var det mer exakt som irriterade dig?

2006-11-24 @ 17:42:32
Postat av: Sara

HELA förbannade människan stör mig!!! :)
Mest tror jag det är hennes röst. Ibland säger hon inte så smarta grejer heller.. och ibland känns det som om hon pratar som om det är barn som ser på hennes program. Hon tar inte upp nå nya grejer, bara allt som står i alla mammatidningar..

Jag tycker hela programmet är kasst, men mest är det hon jag stör mig på!!

Man kan inte gilla alla.. :)

Ja, bihålinflammation igen. Sist var i mars tror jag.

2006-11-24 @ 18:18:37
Postat av: Sara

Jennie: definitivt ingen färglös choklad!! No no! Den där underbara drycken får INTE bli en vana. Inte bra. Huh! Den ska jag bara dricka vid speciella tillfällen... Nästa gång får kanske bli vid juletid. Eller Lucia. :)

Kram

2006-11-24 @ 18:55:50
Postat av: Jennie

aha, a men då förstår jag å då ere lugnt. jag som trodde att du inte gillade den eller ville dricka den mera! :P

kraaaaam!!!

2006-11-25 @ 10:57:37
URL: http://ronja.offnegardh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback