Vad händer?

Inte särskilt mycket.

Jag har sedan i tisdagskväll varit hemifrån, hos vännen i Eskilstuna. När jag yppade lite om att jag har många tankar och den o det andra, välkomnade hon mig med öppna armar. Hon har jobbat, jag har klurat. Igår satte jag igång min dator för att ta itu med hemtentan. Men nej, det tog stop. Jag kan inget mer, även om det kanske förväntas längre svar på frågorna. Men kan man inte, så kan man ju inte.
Imorgon är sista dagen att posta skiten. Jag ska åka hem idag och posta den. Jag tror det kommer kännas som en befrielse.

Nästa vecka börjar nästa delkurs, Verksamhetsstyrning inom offentlig sektor. Lika upphetsande som Politiska styrmodeller. Men efter den här 5-poängaren kommer en delkurs som heter Organisation och personaladministration, den kan jag tänka mig att läsa med lite intresse.

Det är rätt konstigt. Det jag kommer få min examen i, är i huvudämnet som innehåller alla dessa tråkiga delkurser. Det som jag däremot "brinner" för, det är bara biämnen. Känns helt vridet och detta är jag inte ensam om att tycka, utan såhär tycker de flesta i klassen jag har pratat med. Annars hade jag nog ifrågasatt mitt utbildningsval.

Jag får försöka bita ihop, satsa på att bli Godkänd... och fortsätta längta efter praktiken + den dagen jag får börja jobba med det här. DET ska bli roligt. Ibland är det svårt att glömma målet.. Men det lurar där borta nånstans och inte inom en alltför omöjlig framtid.

Vad annars? Det är rätt lugnt, både hemma och i skolan. Nästa föreläsning är inte förrs 23 november, så den medicinska grundkursen står helt still. Tänkte därför passa på att börja skriva på grupparbetet som ska redovisas muntligt i december. Skönt med slappa veckor och det kommer väldigt lägligt, då det är så mycket annat i mina tankar.

I helgen blir det lugnt.
Nästa onsdag ska M vara med på kunddag som hans företag håller i. Jag och barnen har tänkt åka med upp till Stockholm, eventuellt åker vi upp på måndag. I så fall blir det Naturhistoriska med sonen och tisdagen tillbringas med brors flickvän + mina gooooa brorsdöttrar! Sonen och hans äldsta dotter har jätteskoj ihop. Dessutom är min son hennes idol. Hon avgudar honom, eller hur brorsan! :)

På onsdagen vore det skoj att träffa fröken som numer bor på Östermalm. Är du hemma då? Eller är du fortfarande i Paris? Om du är hemma, kan du väl tänka över om du har en timma eller två att ses på, på onsdagförmiddag!

Kommentarer
Postat av: Popprinsessan

Haha.. jag tänkte: 'vem känner du på östermalm?' Har nog inte insett att jag har flyttat än, men att kalla det Östermalm är nog att ta i.. Jag kommer hem tisdagnatt, så jag kan på onsdag. Skulle vara superroligt om vi kunde ses ju! Nu ska jag packa.. Paris, Paris, Paris!

2006-11-02 @ 15:31:48
Postat av: Sara

Ha så jättekul! Vi kan ju höras av om en "dejt" sen.

Inte alla gånger man känner sig träffad och ibland kan ju det svara smidigt! :)

Jag har ju Erica på Östermalm och Eric (Max kompis) bor ju där också (eller ska vi kalla det Gärdet istället?!). Han o du bor ju nästan grannar kom vi väl överrens om?!
:)

2006-11-02 @ 17:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback