Bara lite allt möjligt

Jag hade en dålig dag igår. Egentligen berodde det inte på något särskilt. Fast jag antar att Siba-besöket hade del i mitt usla humör. Jag var där inne i över 2 timmar och försökte få min nya mobil att fungera. Jag har nu bytt ut den nya mobilen mot en helt ny modell. Detta är fjärde mobilen på 12 dagar. Men nu verkar det funka.

Är borta hos en kompis och pluggar nu. Hon jobbar så jag har lägenheten för mig själv! :) Skönt att kunna sitta i lugn och ro i hennes sköna soffa och läsa. Strosar faktiskt runt i morgonrocken än...
Jag har varit flitig hela morgonen och kommer läsa fram tills lunch, sen kör jag hem och då kommer svärmor och hennes man. Vi ska ha underbara Elea i 1 vecka! Kul att ha henne och kul för barnen. Sonen är ju uppväxt och van vid henne, han älskar ´na. För lilla S är hon ett "stort spektakel" som låter konstigt och viftar med svansen...  S är verkligen fascinerad av denna "konstiga varelse". Allra roligast är det att sitta i barnstolen och mata henne... eller bli slickad på magen av Eleas sträva tunga... Alla blir vi roade av olika saker! :)

Plikten kallar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja just ja! Elea! Henne hade jag glömt. Var inte det er hund? Varför har ni inte kvar henne?

2006-10-13 @ 12:24:16
Postat av: Sara

Jo, det var våran hund. Vi har inte haft henne på ca 3 år. Innan M köpte henne, frågade han sin mamma om hon skulle kunna tänka sig att ta hand om henne om någonting inträffade så han inte skulle kunna ha henne kvar. Hans mamma svarade ooooh ja! :) Dom hade ju henne lite då och då även när Elea bodde "heltid" hos oss, och Elea har alltid trivts väldigt bra med dem. När det sen blev "uppgjort" att dom skulle "ta över" henne på riktigt, blev Elea överlycklig! Hon fann sig hemmastadd hos dem direkt och nu är hon så glad över att få vara minst igen.

Vi har henne inte kvar pga att det blev väldigt annorlunda med barn. Elea blev annorlunda. Vi märkte tydligt att hon tyckte det var jobbigt med barn - vilket hon än idag tycker! Efter 1 vecka här hemma och nu med 2 barn, så kommer hon vara alldeles slut.

Dessutom blev M mer och mer allergisk och även mot henne.. :( Men ett par dagar såhär, det får han allt klara av (säger jag som är totalt oallergisk..).

Men usch, det var jättetungt att lämna över henne - samtidigt som det i hjärtat kändes helt rätt. Huvudsaken att Elea får vara lycklig. Och det är hon ju nu. :)

Snipp snapp slut, nu var sagan slut.. ;)
(ursäkta, det blev lite långt)

2006-10-13 @ 17:59:13
Postat av: Anna

Okej, då hänger jag med! Ja, vissa hundar vill ju ha all uppmärksamhet själv, så hon har det nog bättre nu som "ensambarn"! :)

Och alla mina sympatier till M som faktiskt inte får stå ut med allergin bara ett par dagar, utan även lång tid efteråt, eftersom hunden lämnar spår efter sig som inte försvinner samtidigt som henne. Så det så! ;)

2006-10-13 @ 18:12:50
Postat av: Sara

Han har redan fått ta allergitabletter och han snörvlar och har sig som 17. Vi får se hur det går.. annars får de komma och hämta Elea på söndag.

2006-10-13 @ 22:55:14
Postat av: Anna

Haha, stackarn! Hoppas tabletterna har någon verkan!
Annars kan ni försöka ha frizoner där hunden inte får vara, tex vardagsrum och sovrum, fast det är ju svårt rent praktiskt.

2006-10-14 @ 10:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback