Helgen

"Kära dagbok..."

Helgen som varit har varit alldeles utmärkt!

I lördags förmiddag åkte vi till landet och vi hade tur med vädret. Visst var det blött i gräset, men vi fick i alla fall inget regn på oss! Har varit ute en del, men jag har även ugglat inne i stugan. På kvällen när mörkret kom, gjorde M´s morbror upp en brasa ute i skogen. Tidigare under dagen hade han täljt jättelånga grillmojänger åt barnen. Barnen tyckte det var spännande att få knalla ut i den mörka skogen och se elden brinna! Dock tyckte jag att vi kunde ha slagit igång elden lite tidigare, för när elden väl var tänd - så var alla barn urhungriga! Alla barn hann äta kalla korvar, innan det väl gick att grilla....

Söndagen blev lugn. Jag och M´s mamma gick ut i skogen och letade efter svamp. Jajemen, vi hittade en hel drös.. både vanliga kantareller och Trattisar. Härligt!! Det var riktigt skönt att knalla runt där i skogen, väldigt fridfullt - som man brukar säga..

Åkte tillbaka till Katrineholm på em. Rensade svampen och lekte med barnen.
På kvällen kom M och A hem från London-resan. Dom hade haft det finfint!
M´s mamma berättade förresten att hon hade kollat upp lite om en eventull Italienresa nästa vår/försommar. Det vore verkligen jättekul om vi skulle komma iväg! *hoppas*
Korsika och Sicilien lockar mycket. Och Toscana. Och Rom. Och Venedig. Och.... :)

Idag måndag, åkte vi hem till vårat hus.
Jag har haft en jättetrevlig helg.
Borta bra, men hemma bäst!

:)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det finns då alldeles för mycket att se i underbara Italien!! Man skulle nog behöva obegränsat med tid och obegränsat med pengar för att hinna med allt det man vill. Och kanske en privatchaufför också, eftersom det inte är det lättaste land att ta sig fram i, särskilt inte i städerna.

Hur har ni tänkt åka? Bil? Buss? Tåg? Ska barnen med?

2006-10-23 @ 20:46:36
Postat av: Sara

Pengar?? ;)

Vi kommer definitivt inte flyga, då M´s mamma är totalt flygrädd (hon och hennes man åkte ju buss till Paris i april, vi andra flög.... )
Så flyg blir det alltså inte.. utan snarare buss. Hm... Försöker tänka positivt och se det som att man får se mycket på vägen. Men ett litet orosmoln finns i och med en bussreda och det är att jag åksjuk. Tycker min åksjuka blir värre och värre. Får väl knapra åksjuketablett och hoppas man får en plats långt fram i bussen.. (får väl slå mig fram bland pensionärerna).

Barnen ska inte med. De får vara hemma.
Hade dem med till Egypten i mars och det var jättejättemysigt, men det blir mycket pass, fix & trix (mest med S) och en helt annan typ av resa. Dessutom skulle jag aldrig sätta mig med dem båda på en BUSS i så många timmar!! Hua.. ;)

2006-10-24 @ 07:24:47
Postat av: Anna

Det är nog smart att inte ta med barnen, för Italien (och bussresan dit) uppskattas nog mest av vuxna. Fast att vara åksjuk är ingen höjdare, till och med jag råkade ut för det där borta! Men det var mest när vi åkte i bergen, ni kanske slipper det.

Okej, så pengar är inget problem alltså. Vad bra, då är det bara avstånden och tiden då. ;) Venedig och Sicilien ligger ju till exempel i varsin landsände så där måste du nog välja.. Jag röstar på Venice! Fast Sicilien verkar himla fint det också.. Åh hoppas jag också får åka. Mamma verkar ju himla sugen på en rundresa, så kanske kanske. Hon känner sig himla rik nuförtiden så att bli sponsrad en aning vore nog inte omöjligt.. ;)

2006-10-24 @ 08:15:16
Postat av: Sara

>Okej, så pengar är inget problem alltså.

Det har jag då inte sagt något om.. ;) Menar bara, "vad är det?" typ... hahaha!

2006-10-24 @ 10:42:50
Postat av: Popprinsessan

Toscana, Toscana, Toscana.. jag vill också! Är grymt sugen på en vintersemester uppe i Norra Italien; åka skidor på dagarna och käka grymma middagar på kvällarna med gott vin till. Ah, vore inte det livet?! Men det var ju det är med pengarna.. Suck.

2006-10-24 @ 12:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback