Husmor

M fick sovmorgon imorse, han behövde det - tyckte både han själv och vi övriga.. :)
Tog med barnen och Elea på promenad imorse. Det var jätteskönt! 1 timma tog den lilla rundan.. en runda jag kan gå på 10 minuter, om jag är "barnlös". Nåja, vi hade det himla mysigt iaf. Jag och sonen gick och tittade efter fina löv vi skulle kunna göra något pyssel med... fick ihop en näve. Har tänkt lacka dem och ... ja, och sen? Vad gör man med såna??!

Klockan 12 åkte jag iväg och tränade. Bad instruktören visa mig en ny maskin.. kul att variera mellan fler maskiner! Väl hemma stod lunchen uppdukat på matbordet, trevligt trevligt!

Sen så har jag roat mig med att baka. Det blev x-antal rågsiktskakor och så Kärleksmums/Snoddas så jag har att bjuda på när man får oväntade gäster, eller nåt. Oavsett så tycker jag inte om att inte ha fikabröd i frysen. Samma gäller hembakt matbröd.

M och barnen (...) håller på och storstädar, alltså Storstädar vårat sovrum + möblerar om där inne. Får se hur det blir. Jag brukar aldrig (våga) kika in där M håller på med ett projekt, för det ser alltid ut som ett slagfält. Bättre att hålla sig undan och kolla när var sak är på rätt plats igen. Ska bli spännande!
Vi (läs M) ska snickra ihop en sängstomme nu under hösten. Såg en bild på någon hemsida förut och båda två fastnade direkt!! Skitsnyggt var det. Den var ihopspikad av vanliga råspontar som dom sen målat vita! Det var liksom bara en "framdel" och öppen nere vid fötterna. Det var verkligen läckert!

Ikväll har sonen beställt spenatsoppa med ägg och nybakad ostsmörgås till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback