Lördagsmiddag

Brottning för sonen imorse. Jag var kvar hemma med lilla S. När hon sov middag la jag mig på soffan och bara stirrade. Kopplade av. Åh, så skönt och behövligt det var! Nu fick jag iofs bara ligga i drygt 15 minuter, men det var ändå väl värda minutrar.

Sen har det gått i ett.

Vi var hembjudna till mina föräldrar på middag, så när lilla S vaknade gick vi hem till dem. Även min faster + man var där och så min morfar. Jag fick en god tillagad laxbit med sås och skalade räkor. Mmm! De andra åt inbakad oxfilé + att mamma även hade gjort en köttfärslimpa för den som ville ha det. Till det serverades potatis, sås, kokt broccoli och kokta morötter, sallad, olika sorters gott bröd, småplock såsom inlgada vitlöksklyftor, oliver, pressgurka - heter det så?!
Till efterrätt fick vi en sån jäkla god paj!! Det var en äppel och honungsmelonspaj! Trodde aldrig det skulle vara gott med melon i paj, men ååå det var det! Sen hade hon gjort något slags kanel täcke över.. till det var det hemlagad vaniljsås!!!
Till fikat blev det en mangokaka.
Behöver jag säga att vi blev mätta?! Proppmätta!
Jag ÄLSKAR mammas mat!

Det var väldigt trevligt där hemma. Men nu är det kväller här hemma i huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback