Rök och snor

Idag var första "pappadagen" för M.
Jag åkte iväg och pluggade mellan 9-15 och när jag står på våran yttertrapp ringer min mobil. I luren hör jag min son som är alldeles till sig, ivrig liksom.. tungan hittar inte orden, eller orden hittar inte tungan?!
Jag förstår iaf att det nästan har brunnit nere i källaren... öppnar dörren och vad är det för bränd doft som möter mig? M kommer och småler lite grann.. sonen talar oavbrutet om att pappa minsann skulle aska ur pannan och han dammsög, det började ryka och dammsugaren åkte ut.. och det rök som tusan.
M berättar sin version, som iofs är snarlik sonens..... Ja, M hade dammsugit upp lite gammal aska och det hade visst inte varit så gammalt.. eftersom det typ börjat brinna i dammsugaren! Herregud!

Annars hade dom haft det bra idag. Lilla S fick bara ett raseriutbrott och det var när dom skulle gå in efter att ha varit ute på förmiddagen. Hon fullkomligt älskar att vara ute och promenera med sin lära-gå vagn. Hon kan gå hur långt som helst. Hon är så söt när hon kommer knallandes ute på gatan! :)

Sonen är snuvig, han får nog vara hemma från dagis imorgon. Tänker på de två vääldigt infektionskänsliga barnen på dagis. Eftersom vi blev tillfrågade om sonen ville gå på just den här avdelningen och även informerade om vad det kan innebära.. så är det via vårat "ja, tack" också våran skyldighet att visa hänsyn.

Nähe, nästa: Popcorn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback