Söndag

Idag är det visst städning på schemat, har iaf herrn i huset bestämt. Jag är inte alls sugen på att städa.. även om jag kan förstå varför M vill göra det. Personligen tycker jag att jag gjort mitt för ett tag.. har ju tagit hand om tvätten och städat toaletten hittills. Även om våran toa inte är sunkig, så tycker jag ändå att den som tar badrummet får bonuspoäng..

Om 2 timmar ska jag träna och efter att vi ätit lunch och fixat, ska vi till stan. Måste byta sonens overall och så ska jag köpa mig en ny mobiltelefon.

Nu kommer det en lillskrutta här, måste gå! ;)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sådär är min M också ibland. Jag är mer "jag städar om det behövs städas" (asså inte så att jag uttalar några ord på morgonen). Han är mer "NU storstädar vi i hela huset".

Olika är vi på den där fronten och jag har lärt mig att skita ordentligt i städningen de dagar han får för sig att det måste storstädas. För jag samlar fanimig pluspoäng varenda dag! :P Och bara för att den ena vill städa så betyder ju inte det att den andra vill städa. Visst inser jag smidigheten & gemenskapen i att faktiskt städa samtidigt & samma dag men... äh. Han står ju inte och slåss i tvättrummet om att ta hand om tvätten de dagar jag har fått för mig att tvätta massor! :P

Det ser ut på sista meningen som om lilla S mår bättre? :)

Tungaögonlockkramar (men jag ser på beckfilmen så jag vill inte somna än! :P) !

Postat av: Sara

Det du skriver om städning och M - är som om det är mina ord och min M du skriver om. Måste vara det där som kallas för manligt och kvinligt (stavning? två eller ett N???) beteende! ;)

Ja, lilla S mår bättre.. men vi åker ändå till hudklinken med henne imorgon.

Kram!

2006-10-02 @ 16:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback