Tidig morgon

Sitter just nu vid en SEG dator på universitetsbibilioteket... Det blev nämligen ett litet missförstånd imorse.. skulle man kanske kunna säga.

Igår eftermiddag drog jag hem till vännen i Eskilstuna. Jag lagade iordning en jättegod paj till oss. En med crabsticks, ädelost och grädde. Den blev verkligen smarrig! Senare kom hennes kompis över och vi drack te och snackade en massa. Hon håller på och doktorerar och har forskat i 9 år tror jag det var. Hennes avhandling är klar och om tre veckor är det dax för doktorsexamen, eller vad det kallas för. Det var väldigt intressant att prata med henne om detta.. jag hade hur många frågor som helst att ställa! :)
Bestämde lite hastigt och lustigt att jag skulle sova kvar hos vännen. Kom i säng alldeles för sent.. så när klockan ringde imorse var jag hur trött som helst! In i duschen, iväg med bilen till universitetet... När jag precis kommer in i aulan ringer S (som redan är där): "du, jag tittade precis på schemat... vi börjar inte förrs 13 idag!!!". SUCK! Vi var alltså där 4 timmar för tidigt! Tidigare har ju föreläsningarna varit mellan 9-13, varför ändras det helt plötsligt?!

Det blir alltså en lång dag här i skolan. Kommer inte vara hemma förrs 18. Saknar barnen jättemycket! Det är nästan så jag ska ta mig en ledig dag imorgon och bara vara med familjen - det förtjänar jag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Lektion 6: Håll koll på schemat för tiderna kan en dag vara helt annorlunda än alla andra! ;)

Jag fattar inte heller varför de gör så där, men kanske är läraren upptagen eller nåt. Tråkigt är det i alla fall. Har gjort samma misstag själv ett par gånger, men jag har aldrig kommit fyra timmar för tidigt, bara två! :)

Ja, ta en ledig dag i morgon, såna behövs! Själv tar jag hela eftermiddagen ledigt idag för egentid. Även om jag inte har barn har jag ju mig själv och lägenheten att ta hand om! Viktigt, viktigt! :)

2006-10-05 @ 14:03:17
Postat av: Popprinsessan

Jag kör bara en regel; ta hur mycket ledigt du vill och du kan med utan att få för mycket ångest. Då klarar du dig långt inom universitetsvärlden, hehe.

2006-10-05 @ 17:53:46
Postat av: MESS

Anna; tråkig 6-lektion.. du hade väl kunnat komma med något festligare tips, punktnumret till ära! ;)

Popprinsessa: problemet är bara att jag har ångest redan INNAN jag tar mig ledigt.. huh! Tycker jag har sackat efter lite (fast M tycker visst att jag är väldigt, _väldigt_ pluggig av mig...) Jag har ju som mål att plugga iaf 5-6 timmar varje dag, det kanske blir 4 effektiva timmar (precis som du tipsade mig om att ha som mål). Då får jag ångest över att jag inte pluggat ytterligare 4 timmar, eftersom det ska vara heltidsstudier.. Jag funkar lite mysko, jag vet... ;)

2006-10-05 @ 20:55:22
Postat av: Popprinsessan

Lugna ned dig, det är INGEN som verkligen pluggar heltid.. det är bara en formulering för att vi ska få ut hela csn-lånet. Den här veckan har jag i princip bara varit på seminarien o föreläsning, inte pluggat nåt hemma direkt. Det går, jag lovar (intalar jag mig själv just nu, haha). Har hunnit två ölkvällar dock, känner mig lite stolt ;)

2006-10-06 @ 10:10:43
Postat av: Anna

Haha, sorry att 6-lektionen inte blev mer spännande än så! Men med tanke på att du är två-barnsmamma behöver du nog inga festligare lektioner. ;)

Jag håller helt med ovanstående om att du ska glömma ditt mål att plugga heltid! Jag sitter i snitt 3-4 timmar varje dag och det har räckt bra.
Den sista tiden har jag iofs varit duktigare, men det är ju bara för att jag "pluggat" genom att läsa romaner. Det är inte särskilt ansträngande. :)

Så jag tycker att du med gott samvete ska dra ner på tempot. Vi studenter kan inte rå för att det kallas heltidsstudier när det inte är det!

2006-10-06 @ 19:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback