-

Igår var det plugg, fick en hel del gjort. Satt hemma hos mamma & pappa, där det är lugn och ro. Lika bra att passa på o utnyttja deras hem nu medans de är borta.

På eftermiddagen gick jag upp och hälsade på min morfar. Det första han letade efter när han öppnade dörren var mina barn.. men se där fick han, dom var hemma! Han såg besviken  ut. Jag kan förstå att han tycker det är kul när dom är med, barn är ju fascinerande och en del av livets glädjehöjare.. Men jag föredrar att gå upp själv till honom, för då kan jag vara mer närvarande och verkligen lyssna på det han vill prata om. Hans hibiskus är helt otrolig. Normalt sett så tappar hibiskusar sina överblommade blommor direkt, man brukar alltid få gå och plocka upp avtrillade blommor. Den dagen då min mormor dog, slog en blomma ut och vet ni, den har inte trillat av än. Det är snart 1 år sen hon dog... Det som är det gulliga i det hela, är att när morfar sen fyllde år i mars, slog det ut ytterligare en blomma den dagen - som också sitter kvar!! Tycker det är så fint att mormor och morfar "sitter" i blomman tillsammans!!
Det ska verkligen bli intressant att se hur länge mormors blomma sitter kvar.

Efter fikat hos morfar åkte jag till det nyöppnade SPA och massage-stället här på orten. Som jag skrivit tidigare så provade jag på att floata. Det var lite annorlunda... Första 20 minuterna låg jag mest och bara vande mig vid att jag var instängd i en tank... Det tog också ett tag tills jag kunde slappna av helt i nacken. Den sista  halvtimmen sov jag.

Nu har jag beställt tid för massage, om två veckor ska jag på det. Det är så härligt att göra såna här grejer!

Imorse började jag dagen med träning och nu väntar en föreläsning så jag säger hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback