Lördag

Lördag och jag har varit lite ojämn i humöret. Jobbigt. Jag vill ju inte vara aggro, jag vill inte klaga, vill inte hugga.. men i samma veva jag gör det, går det inte att behärska mig. Jag vaknade iofs på rätt bra humör. Gick upp snabbt och tog lilla S så inte M&E skulle vakna, ville ge M sovmorgon. Upp med S och fixade frukost, sonen vaknar och kommer ner och äter med oss. Hade en mysig start på dagen, bara vi tre.

Efter 1 timma kommer M nerhasandes för trappan...  Höll då på att slänga ihop en sockerkaka tills fikat imorgon och jag hann även baka det goda solrosfröbrödet! Hade velat baka Snoddas/Kärleksmums - men orkade faktiskt inte.


Hann pyssla ihop två kort idag, ett till min morbrors fru som blir 40 år och även ett lite mindre roligare kort, till min vän M som förlorade sin bebis i magen ett par dagar innan BF. Han skulle ha blivit 2 år på lördag...

Kortet blev blått med gula blommor. Valde gult för att på hans begravning hade M önskat sig gula rosor.

Lilla E, varför fick du inte stanna hos din mamma och pappa?! Livet är inte rättvist.


Klockan 12 öppnade gymet och jag hängde på låset, typ.. :)

Det var jättekul att träna och jag kände mig så duktig efteråt. Denna vecka har jag tränat 4 ggr, helt självvalt.. men jag känner att det är ohållbart i längden att hålla den här takten. Dessutom så behöver man faktiskt inte träna 4 ggr/vecka, utan det räcker gott och väl med 3 ggr/vecka! Så veckan som kommer ska jag träna 3 ggr.. men även känna mig nöjd om det så bara blir 2 ggr. Jajemen!


Har sen varit med barnen och sen städat och torkat golvet. Helt meningslöst egentligen, då vovve E kommer hit imorgon och ska bo här i en vecka.... Men men!
Idag fick jag för mig att damma på ställen som annars lätt glöms bort.. vad händer då´rå? Jo, jag lyckas vippa ner E´s födelsepresent från min faster!!! Det var en jättefin handmålad glasvas, ditmålat hans namn! Jag har verkligen tyckt om den här söta vasen och jag har haft den i mitt vitrinskåp. I somras bytte vi (M) plats på vitrinskåpet och då blev det visst lite ommöblering i det också... så nu hade M ställt denna vas uppe på skåpet, långt bak så jag inte såg den!!! och vips... så var den tidigare fina vasen ett minne blott. Stör mig fortfarande på det. Jag anklagade M, sa att det var hans fel att jag hade pajjat den - för inte kan man ställa en sån fin vas där uppe!!!  Han tycker  dock att det är mitt fel som inte såg den... "Man kan ju inte bara damma av utan att se var man dammar..." Iiiiiiiih! Irro är bara första namnet, men givetvis förstår jag hur han menar... men han verkar inte förstå mitt resonemang. :(

Satte mig ner och skulle vara duktig och lyssna på föreläsning, så här på lördagkvällen och allt... Då ringer A och jag har nu pratat bort 1.5 timma... och helt tappat pluggstinget. Snart dax för sängen och hoppas att morgondagen blir en underbar dag!

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback