Biten

Ja, jag har blivit helt biten av scrapbooking - men det är en annan historia. Egentligen inte läge att försöka vara skojig nu...

Efter dagis fick vi spontanbesök av mor&far, vilket ALLTID är uppskattat av oss alla! Vi har väldigt varmt inne just nu så mamma tog av Stina bodyn hon gick runt i. Vad ser jag på hennes lilla vänsterarm om inte ett konstigt märke! Jag: "men gud, har hon blivit biten eller?". Varpå mamma säger: "Sara, det där är ett ordentligt bitmärke!".

Av någon anledning blev jag arg (och ja, jag vet att man brukar säga att man inte kan ro för att barn bits) och slänger mig på telefonen och ringer till dagis. Bara Edward´s dagisfröken kvar på hela bygget. Har bra kontakt med henne så jag talar om som det är, att vi nu har hittat ett rejält bitmärke på Stina´s överarm men att ingen av de två fröknarna jag pratade med vid hämtning nämnt något! Jag ifrågasatte och undrade om det inte är deras skyldighet att upplysa oss föräldrar om det. Man vill ju veta så man inte får en sån här chock när man klär av sitt barn! Givetvis ska de berätta och fröken L sa att hon kunde ringa hem till Stina´s ena fröken och höra efter. Men det tjänar ingenting till såhär en fredagskväll, blev bara arg över att ingen sa något.
L berättar att hon vet att en annan flicka på Stina´s avdelning hade blivit biten idag... Förra veckan blev Nora´s lillasyster (också på Stina´s avd.) biten i ryggen!!

Jag förstår att det kan ha varit så att Stina blev biten när ingen fröken såg och att det är därför jag inte blev informerad. Men hon borde ju ha blivit ledsen så någon fröken reagerat, eller? Hon hade visst blivit jättearg/ledsen idag när de skulle äta, kan det ha hänt i samband med det kanske?! De vuxna kanske var upptagna med att duka etc så de missade? Aja, det spelar egentligen ingen roll. Det som gjorde mig upprörd var att ingen sa något och visst, det är inte lätt att berätta något som man inte vet om.

Fröken L ska iaf ta upp det här med fröknarna på måndag (S&E är lediga fram tills onsdag så jag kan inte göra det själv, men kommer absolut ta upp det här när jag kommer dit nästa gång!).

Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback