Förresten...

Igår hade jag ett lite längre samtal med en av Edward´s fröknar. Det var så kul, för hon berättade att han hela tiden imponerar på dem med sina matematiska och bokstavskunskaper! Hon sa: ja, fortsätter han såhär är jag alldeles övertygad om att han en dag sitter på ABB och konstruerar robotar (som alltså är Edward´s drömyrke sedan en tid tillbaka). :)

Kunskapsmässigt tycker hon att han ligger som en förstaklassare som snart har gjort sitt första år. Han har väldigt lätt för allt matematiskt (kommer ej från mina gener...) t.ex att räkna, förstår samband, se mönster.

Ska bli kul att se när/om hans stora kunskapshunger/intresse/lättlärdhet upphör. Om inte förr, så senare vid typ 15 år antar jag! ;)

"Fröken" sa: det bästa var ju när han en dag helt plötsligt läste på mjölkpaketet, "Mjölk ger öppna landskap!" (dom visste alltså inte att han kunde läsa även gemener). :-)

Och ja!
Klart blir man stolt som en tupp när man får höra sånt här!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh vad härligt att läsa om din duktiga E & din stolthet! :)

2007-04-26 @ 13:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback