Påskfirande dag nummer 2.

Jaha, idag bär det av till Stockholm och till svärfar´s stuga. Ska faktiskt bli trevligt! Det är så härligt där ute. Först är det huvudstugan som dom nyss har renoverat. 3 rok + ett fräscht badrum med riktig toa och dusch. Längre upp på den stoooora tomten ligger en till stuga, en rätt liten en. Men i den finns ingen toa utan istället en sån där mulltoa utanför.....

Detta är en hörntomt (på "gatan" finns det 3 hus till) och tomten har en skog bakom sig och på ena sidan. Ja, det är så hääärligt. Hade jag varit dem hade jag sålt lägenheten i stan och flyttat in i stugan för permanent boende. Kjell vill, men inte hans fru. Detta har Kjell fått ärva (i förtid) av sin far som även har byggt detta ställe. Kjell hoppas på att vi tar över en dag.. men det är ju såklart lååååångt kvar till dess. Men det känns ändå kul att veta att han hoppas på det.

Jag ska vara lite fräck och ta med mig lite pysselgrejer. Kommer tröttna på att sitta och glo på dumburken en hel kväll!! Ska även ladda med lite Verksamhetstryningskursböcker.

Och idag finns det nog inte risk för någon onyttig överätning eftersom A-B & Kjell är inne på det nyttiga spåret (VV, för 4:e året i rad).

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad trevligt! Kul att ni eventuellt får ta över stugan sen också! Jag går och hoppas på att M:s familj tar över mormoderns sommartorp sen, men dom är inte intresserade utan pushar henne till att sälja. :(

Det ligger ju uppe i Härnösand, så det är för långt dit enligt dem, men JAG VILL HA! Det är hur fint som helst.

Vad nice att fira påsk hos någon som tänker på vad han stoppar i sig! För min del blir det onyttigt i dagarna två nu.

Glad påsk!

2007-04-07 @ 08:43:30
Postat av: Sara

Ja, det är ju kul att vi ev. får ta över stugan sen! Sen har vi ju även Max mamma´s stuga att ta över, som ligger nära havet i Valdemarsvik. Tyvärr kommer det inte gå att ta över båda, så ena stället kommer ju att säljas. :( och DET känns jättetråkigt. Max mamma´s stuga är verkligen en idyll!!!!! Kan lägga ut bilder sen! :-)
Men men.. detta är framtida problem att grubbla på. :)

Visst är det trevligt att äta ett nyttigare "påskbord" - men det kan även bli liiiite överdrivet ibland....

Glad påsk!

2007-04-07 @ 09:47:44
Postat av: Jennie

Ta över ställen hit & dit. Snacka om ilandslyxproblem eller nått... :)

Jag måste nog rusa efter Ronja som står i sin gåvagn och försöker välta den genom att gunga hastigt fram och tillbaka - tokungen!

Kram!

2007-04-10 @ 08:16:46
Postat av: Jennie

Jag vill bara klargöra att jag inte försökte vara elak eller så utan mer "perspektera" till det hela. Det kanske kom ut fel, jag har grunnat på det idag så jag ber om ursäkt ifall du tog det som jag inte menade det.

2007-04-10 @ 16:04:53
Postat av: Sara

Jennie: det är luuuugnt! :D
Tog inte illa vid mig eller så!

2007-04-10 @ 19:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback