Pottdax?

I morse visade lilla Stina att hon ville sitta på pottan som står undangömd under kommmoden. Visst fick hon det och visst kom det en rejäl kisspöl!! Tänk vad fånig man (läs jag) är, jag blev faktiskt rätt glad över att det kom lite! Och även Stina verkade glad - fast hon var nog glad för att hon såg att jag var glad. När vi kom in nu efter att ha varit ute en sväng, så gick hon in i badrummet igen - men denna gång kom det inget och det gör absolut ingenting. Blev bara så paff att hon ville gå i morse! Eller det kanske är normalt att vilja gå på pottan i hennes ålder? Jag har ingen aning, eftersom Edward var så sen! I efterhand ser vi att vi kanske "pushade" honom lite väl mycket.. och det har vi lovat varandra att med Stina ska vi INTE pusha! Barn blir torra när dom är redo!

Edward var sen. Han blev torr ganska exakt vid 3 år och då menar jag heltorr! Inga nattblöjor här inte. En del barn blir torra vid 2 års ålder, men får harva på med nattblöjor HUR länge som helst! Kan inte vara kul för barnet att som 5-åring dra på sig en nattblöja som lillasyster på 2.5 år...

Har haft en slapp dag, tagit det hur lugnt som helst! Ikväll blir det plask och lek och pysselsnack med Annelie! :D

Kommentarer
Postat av: Jennie

Duktiga lilla stora Stina! :)

2007-04-18 @ 08:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback