Blandad kompott

Max & jag åkte till Tuna park och shoppade lite innan farmor och barnen kom dit.
Jag hittade några tunikor, en massa barnkläder och Max han hittade ett par pikétröjor. Jag gick även in en snabbis på Esprit och ryckte tag i ett par jeans som såg sjyssta ut. Jag älskar deras jeans! (och barnkläder). Liksom förra hösten har jag nu hittat en jacka jag vill ha därifrån. Jag gillar deras kläder och jag tycker de har humana priser.
699:- för ett par jeans tycker jag är heeelt okej! Skulle A L D R I G köpa jeans för 2.500:- som bror och hans sambo gör. Det skumma är ju att de i nyskick ser ut att vara hundra år gamla, en del ser ut att nästan falla sönder!

Helt plötsligt tycker jag det är kul att köpa kläder igen. Tycker jag hittar en massa snyggt både här och där. Men nu får jag inte handla mer på ett tag, däremot så skulle vi behöva ut på en skoshoppar-runda framöver. Både små och stora behöver nya inför höst och vinter.

Det finns en klocka jag vill ha. Första gången jag såg den (på min brors modetokiga sambo) tyckte jag den var apful!!! Förstod inte hur hon kunde ha en sån runt halsen! Men nu efter ett par månader så har jag också fallit dit. Se själva så söta de är:
Körsbär eller äpple är de som jag helst vill ha.
OM vi flyttar inom snar framtid, ska jag köpa en sån för pengara vi går i vinst med. Säljer vi inte nu, ja då får jag väl fortsätta att drömma om dem... :/

Vi har förresten hittat ett nytt intressant hus. Även det stort, tyvärr inte alls lika tjusigt utvändigt som det förra vi ville ha. Vet inte vad jag prioriterar, utsidan eller insidan! ;) Givetvis så är ju inredningen och planlösningen viktig, men jag vill inte heller bo i ett ruckel utvändigt, som iofs inte detta är.. Men ändå, det blir så svårt när man inte kan få
A L L T - eller är det så att man kan få allt om man bara väntar?!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ahh, hur ser jeansen ut? Jag var där för en vecka sen och såg ett par för samma pris! Och så ville jag ha en svart jacka de hade.. Tina köpte jeansen och kommer säkert köpa jackan med så småningom..

2007-08-27 @ 07:31:47
Postat av: Anna

Klockorna var förresten jättefina! Jag vill också ha! Men här finns inga pengar, så det är bara att klara sig ändå. :)

2007-08-27 @ 07:34:34
Postat av: Sara

Ja du, hur ska man förklara jeansen då... mörkmörkblå med en liten plåtbit på jeansfickan där det står Esprit. Såg dock ett par andra när jag gick ut i affären och de var också åt det mörkblå hållet, men inte lika mörka som dessa. Men de fanns inte i "short-modellen", så jag får titta i stan. De var dock dyrare.
Jag såg också en svart jacka som var himla snygg. En lite "rock-aktig", alltså inte rock som i musikrock, utan rock som i lite längre modell! ;)
Jaaa, visst är klockorna fina!! Marc Jacobs har jättefina klockor öht tycker jag!
Finns det inga pengar? Men var det inte M som fick dubbelt så hög lön? Då får han väl se till och skämma bort dig? ;) kanske till julen iaf!

2007-08-27 @ 08:11:57
Postat av: Anna

Samma jacka, men inte samma jeans! Tina testade några som liknande de du beskrev, men själv föll jag för ett par svarta med dragkedja bak på fickorna. De satt dock inte särskilt bra.. :)

Nej, dubbelt så hög lön får han ju inte!! Det handlade om några tusenlappar mer. Men han är knappast den som skämmer bort, han är jättedålig på att dela med sig. Just nu håller jag på att förhandla om höstens hyra, tycker inte att jag ska betala hälften när jag bara får högst 5000 kr i månaden. Nog för att han betalar amorteringarna, men då är det ju också han som får pengarna sen när vi säljer. Nej usch vad snål han är. Jag har betalat hälften av mat och hyra hela sommaren och det trots att jag inte haft någon inkomst. Ingen rättvisa här inte!

2007-08-27 @ 09:17:36
Postat av: Sara

Oj, det låter orättvist. Faktiskt. Jag kan tycka att det självklara vore att han betalar mer, han som har en lön. Allra helst nu då när han tjänar mer än tidigare (fick för mig att det var det dubbla han skulle tjäna, men inte riktigt så bra var det m a o! ;))
Jag vet att par som inte har gemensam ekonomi, där har de gjort så att de delar upp räkningarna efter lika många procent som den inkomst vardera har + att den som har högst lön även bidrar med lite mer tillskott, tex restaurangbesök, mat, nöje.
Nån rättvisa får det väl vara! ;)

2007-08-27 @ 11:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback