Blankt, tomt

Vad trött jag blir på mig själv. Nu börjar jag ifrågasätta VARFÖR vi vill flytta... eller om jag ens vill det. Jag både vill och inte vill. Det finns många anledningar till att jag vill flytta, men förmodligen bara två till att stanna. Ena är att det är mitt föräldrarhem som en gång för alla ska tömmas... det enda som blir kvar är minnen. Det andra är att Edward fått kompisar här. Visst han kommer få nya kompisar, men ändå... man (läs jag) är livrädd för att han ska bli utanför, inte komma in i leken med de andra barnen. Vet inte varför jag nojjar mig. Men det är väl det värsta som kan hända en förälder, att ens barn inte får vara med...

Huset var helt okej. Jättesnyggt vardagsrum + ljusrum, det kan jag inte säga något annat om. Men jag såg inget direkt givet pysselrum, men Max säger att han LOVAR mig att det kommer lösa sig. OM vi skulle flytta dit, är badrummet det jag först skulle vilja renovera. Bums. Usch, det var en sån där äcklig bidé  där. Stort badrum = DYRT! Aj aj aj.... inte bra. Vårat ynka pynka badrum här, gick på si så där 65.000.-, detta badrum är dubbelt så stort!!! Hjälp! MEN, det har också helt andra möjligheter än vad vårat nuvarande har. Jag är grymt sugen på ett bubbelbadkar och det skulle nu i så fall gott och väl rymmas.

Tomten var kanon! Insyndsskyddad och baksidan vätter mot en allmänning. Huset ligger på ett "högt" läge i jämföresel mot de andra huset, det bidrar också till mindre insyn. Efter en del fix i trädgården så skulle det vara fit for fight! En härlig inglas altan + en uteplats utanför ena sovrummet. Nu var den risig, men jag skulle kunna tänka mig att fräscha upp den.

Jaha, här sitter man.. totalt blank på känslor om vad jag vill! Vet varken ut eller in. Det kändes både jättebra och konstigt att stå där i hallen.

När killen visat oss klart huset, slår det mig efter all info vi fått att det ju är min kompis man´s dotter som ska sälja huset. Där ser man....

Får nog ta och sova på saken.

Idag har det blivit alldeles för många uppdateringar i brist på annat. Men resten av helgen blir det lugnt. Imorgon drar Edward & jag till Eva i Suuuura. Jag, Eva, Marjatta ska pyssla tokmycket och barnen de får leka tills de stupar. Vi sover över där och äter god kocktillagad-mat. Det vankas lax, mmmm! :)

Ha en trevlig helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: Poppis

Jag fattar inte varför ni ska flytta? Trivs ni inte i huset? Jag tycker iaf att ni ska bo kvar :) (självisk som man är, haha) Dina föräldrar har ju flyttat till lgh också, ska dom flytta tillbaka till huset i såna fall eller ska ni släppa huset helt? Massor med frågor, haha.

2007-09-01 @ 07:48:58
Postat av: Anna

Men om ni ska flytta överhuvudtaget är väl den bästa tiden nu om man tänker på Edward? Innan han börjat skolan? Är det inte lättare att få nya kompisar i hans nuvarande ålder också? Nog för att han redan fått känna på elakheter, vilket kanske tyder på att tiderna förändrats.. Att folk blir elakare redan som små! Jäkla föräldrar som påverkar dem så! Och media antar jag.. En annan stötte ju inte på några som helst elakheter i hans ålder, det var inte förrän i skolan folk började bli otrevliga.

2007-09-01 @ 09:40:21
Postat av: Sara

Poppis: Jo, vi trivs i HUSET.. men orkar inte ta hand om det. Det är _mycket_ att underhålla med ett gammalt trähus. Visst är det fint och så, men näe.. jag vill lägga min tid annat än på renovering och fix. Det gör jag också och då blir det Max som får dra hela lasset själv.... inte poppis! ;)
Nej, inte skulle mina föräldrar vilja flytta tillbaka hit! De sålde ju för att de inte orkade hålla ordning på hus & tomt (men så var/är de ju pedanter också..). Så huset skulle ha släppts helt och hållet, ut till Hemnetsökarna...
Anna: jo, ska man flytta så tycker vi det vore bäst o göra det nu, just för Edwards skull. Har ingen anining om hur lätt det är att få kompisar i senare ålder mot nu.. beror nog lite på hur barnet är. Hur mycket de törs ta för sig. Barn kan vara jäkligt elaka, ja! Fruktansvärt!

2007-09-02 @ 18:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback