Fredag idag

Igår hade jag ju besök här hemma och det var så kul med sällskap och jag hade en hyfsat OK dag igår, så jag lagade både lunch och middag.

Idag mår jag däremot inte bra. Vaknade med en huvudvärk med styrka jag inte känt på länge! Aj aj. Har tryckt i mig medicin igen och nu är det under kontroll.

Idag har jag egentligen lite att fixa med inför morgondagen. Men jag orkar inte!!! Hade tänkt vara duktig och baka egna tårtbottnar, men jag vette 17 om det är värt det?! Mår jag okej i eftermiddag följer jag med mamma och plockar hallon hos min morbror. Stina ska få en hallon/jordgubbstårta på sin andra födelsedag.

Försäkringskassan ringde igår och jag säger bara...... djiiiiis! Vad fan håller de på med?! Det är ju så att man blir mörkrädd när man ser hur regler och lagar har utformats!
Jag skaffade ju mitt sommarjobb själv, utan arbetsförmedlingens inkoppling.  Det tyckte FK-kärringen var konstigt... "Menar du alltså att du har skaffat ett sommarjobb av eget intresse, helt utan arbetsförmedlingens inkoppling?" Den meningen etsade sig fast i mitt huvud.
Jag frågade hur det blir i höst om jag blir sjukskriven, vad jag får för pengar då.... "Du får ta studiemedel", svarar kärringen! Vadå ta studiemedel?? Jag kan väl för tusan inte ta studiemedel om jag är sjukskriven och inte pluggar??? Det säger ju sig självt liksom. "Jo, du får ta studiemedel tills CSN stänger av dig"!?!??!?!?! Ja, ni hör ju!
Jag kände att kärringen inte hade koll på vad hon pratade om. Jag fick förklara hela min situation 2 gånger för henne och det med tonläget som att man pratar till ett barn. Så ska det väl inte behöva vara?!
Efter 1 timma ringde hon igen, med en väldigt len stämma. Hon hade då pratat med sina kollegor och det skulle inte vara något problem för mig att få min vilande SGI. *morr* det var ju det jag SA ju, KÄRRING! (ja, jag blir upprörd av detta samtal).

Försäkringskassan har aldrig varit min bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback