Hus

Det är något med det här huset som gör att vi inte kan släppa det!
Idag ska vi ta med Max mamma o Anders dit. Hoppas jag får en ännu mer nej eller ja känsla efter besöket.

Bakom tomten är det en liten skogsdunge och sen kommer det en väg. Man hör bilbruset och mäklaren sa att på morgonen och kvällen när folk ska hem/till jobben så är det stundom trafik... Frågan är bara om man vänjer sig vid bilbruset?? "Alla" säger att man gör det, men jag vet inte.. Fast när jag tänker efter, så bodde jag ju faktiskt längs Hantverkargatan i Stockholm och då la jag inte märke till trafiken efter ett tag. Däremot var det skumt att komma hit till Kolbäck och sova i tystnad... :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men när man har vant sig vid tystnad kan bilbruset bli riktigt irriterande och störigt. Det är ju extra jobbigt också om det kommer i intervaller som på morgonen och kvällen - då är det ju inte ett konstant brus som man vänjer sig vid utan då kommer man nog tyvärr höra det varje dag. (Är ju lättare att "inte höra" ett konstant brus än några bilar här och där)
Vi bodde "brevid" en stor väg i Huddinge och det var ingenting som störde oss till en början men efter några år så störde vi oss som fan på trafiken i bakgrunden (kan det aldrig bli TYST!!! - det var liksom svårt att koppla av och speciellt Magnus retade sig på detta eftersom han ville ha Lugn och Ro när han kom hem från jobbet - han sa att det inte gick (var svårt) att stressa ner när han väl börjat störa sig på ljudet) & längtade till TYSTNAD.
MTC... :)

2007-08-18 @ 12:35:41
Postat av: Sara

Hörde ni trafiken även när ni var inomhus menar du?

2007-08-18 @ 15:57:42
Postat av: Jennie

Nej, inte när fönstrena var stängda eller om fönstrena var öppna så kunde ju ljudet "försvinna" om radion eller tvn var på. Men det jag pratar om var en STOR väg, jag menar två körfält i varje riktning...

2007-08-18 @ 16:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback