Hus...

Jaha, nu har vi hittat ett nytt hus. Eller två (och ett halvt...) hus som är rätt intressanta. Men ena kan vi ta bort, det är alldeles för dyrt. Det andra huset som är "högaktuellt" är det visning på om någon vecka, men det är en del frågetecken kring orten jag måste reda ut först innan jag helt kan bestämma mig för vad jag vill! ;)
Det "halva" huset som är intressant har vi ringt och bett att få visning på. Stort, bra läge, renoverat på det stora hela, men ligger på helt fel ort!

Jag har verkligen försökt att få bra feeling för Surahammar, men det går inte?! Igår var jag hos Eva och följde med när hon hämtat Alexander på förskolan och Jennifer på skolan. Givetvis spännande att få följa med, men tyvärr så blev jag inte alls imponerad av barnomsorgen. Not at all om jag ska vara ärlig. Och rent geografiskt ligger skolorna (enligt mig) HELT galet! Varför placerar man en skola vid en central väg och dessutom utan helstängsel! Visst att skolbarnen fixar att hålla sig inom området, men nollorna är ju inte stora... Hönsmamma, jag vet. Men jag måste ju också känna att jag mår bra att lämna mina barn på skolområdet. Vill ju att det ska kännas BRA till 110%. Som det gör nu.

Egentligen har jag kommit på att jag faktiskt gärna bor här i Kolbäck. Skolorna ligger himla bra till och där vi bor nu har de gångavstånd till skolorna, bara att korsa grönområdet här bakom. Ibland tycker jag vi är helt kocko som överger det vi har. Man stirrar sig nästan blind på allt man KAN få, men inte det man har. Precis som i en del andra fall.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo men visst! Gräset känns alltid grönare på andra sidan! Har man det tänkandet jämt och ständigt (som jag) får man nog bara lära sig att leva med det. Bara man fattar att man är sån och att gräset faktiskt inte är grönare där borta, så funkar det bra. Synd bara att man aldrig kan känna sig nöjd med det man har.

Är det fortfarande Surahammar det gäller eller har någon annan ort kommit in i bilden?

2007-08-29 @ 16:02:03
Postat av: Sara

Det är en ny ort som kommit upp!
Kolla under Surahammar, Tråddragargatan.... ;)

2007-08-29 @ 16:31:08
Postat av: Anna

Haha! Men där är det himla billigt att köpa hus! Man får mkt för pengarna! Jag tror det är en rätt okej ort faktiskt. Har försökt tala om för Magnus att det finns många fina och prisvärda hus där, men icke, Ramnäs går inte för sig. :)

Superfint hus!

2007-08-30 @ 08:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback