Mmmmm!

Snart drar vi iväg till Stockholm. Först ut mot Sigtuna till farfarn´s land och hämta nyckel till Alvikslägenheten. Mot kvällen träffar vi bror och går och käkar koreanskt på Seoul. Mmmmmmmmmmm!
Ikväll ska jag pyssla och äta lite morötter med dipp. Mmmmmm!
Imorgon tar vi det lugnt på förmiddagen och på eftermiddagen åker vi ut till brorsan och firar Indy med grillparty! Mmmm! Vi ska grilla längs Sickla kanal och där finns det även lekpark för barnen, toppen. Hoppas det inte är så mycket fästingar där...

En enda :( till den här helgen och det är att det inte ges tid för pysselshoppning.

Nästa torsdag kommer mäklaren hit. Ska bli intressant att se vad han värderar huset till.

Det här huset vill Max titta på. Men jag är inte så intresserad av det.... Alldeles för mycket som behöver fixas!
http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3738745&service=hemnettodn&caller=main&area=20&kommun=284&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

Däremot vill jag åka och titta på det här huset: (dock är det fult som stryk utvändigt, men men...)
http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3736097&service=hemnettodn&caller=main&area=20&kommun=284&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, det huset du vill se är ju typ perfekt inuti! Man behöver ju varken måla eller tapetsera eller fixa nåt!!

Max hus såg jag inte så många fördelar med förutom poolen. Den kan ju vara nice att ha. :) Fast säkert jättejobbig att göra ren iofs.. Nej, jag röstar på ditt val!

2007-08-11 @ 11:54:20
Postat av: Sara

Vet inte om poolen är till fördel heller... inomhuspool liksom, det behöver man väl inte ha?! :)
I "Max hus" är det så sunkiga plastmattor så man nästan kräks ... usch!
Max menar att det där uterummet som ligger mitt i huset lockar.. men det känns som att man får väldigt lite hus förutom det, vad det nu skulle vara för märkvärdigt med det uterummet!?
Men titta kan man alltid göra! :)

2007-08-11 @ 14:23:20
Postat av: Jennie

Ett litet tips bara?
Låt flera olika mäklare värdera huset. En del tror att de rått affären i land bara de sätter foten i hallen.
Nu är jag inte överdrivet hemma på marknaden runt V-ås men den borde vara ung som i Stockholm och jag tycker att mäklare är som små arga bin som vill vara begagnade bilförsäljare.
Jag lät fyra olika mäklare värdera vårt hus. Det skiljde 800 tusen ~ en del gav glädjekalkyler för att få affären, andra sa "utgångspriset" vilket inte är ett utgångspris utan ett lågt pris för att locka många till visningen.
Det viktigaste är att man ska tänka omvänt. Man ska inte tänka att "den här personen passar att sälja vårt hus" utan man ska tänka ur köparens synvinkel. Ger mäklaren ett seriöst intryck? Kan han/hon hantera en ev. budgivning?
Shit vad vi ångrar vissa saker angående Huddingehusförsäljningen! *grrrrrr!!!!!!!*

2007-08-11 @ 14:23:42
Postat av: Sara

Åh, tack Jennie! Dina synpunkter o idéer är värdefulla för oss! Vi ska absolut ta ut fler mäklare... !
Vad är det ni ångrar angående Huddingehusförsäljningen?

2007-08-12 @ 08:37:46
Postat av: Jennie

Det är lite för långt för att ta här, tror jag. I msn nån gång. :)

2007-08-14 @ 15:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback