Tomtbilder

image14
Här ser ni våran tomt! Fin va?:) Jag vet att det är säkert kan vara svårt att föreställa sig något av denna bild, men läget är bra och jag tycker naturen är så vacker där ute!!


image15
Här ser ni tomten igen. Man ser även att vägen slutar utanför oss, vilket vi ser som fördel. För då slipper man bilister som kör som idioter (som de gör på våran gata). Min mage skulle nog må bra av det.


image16
Hus och hustak! Detta ser man när man står nere på "vår" tomt. Husen på bilden ligger liksom uppe på en höjd och vårat kommer ligga lägre ner. Eller säger man kanske längst ner?! Jag försöker hitta nackdelar med det, kan ni hjälpa mig?


image17
Min lille filosof-Einstein som står och kissar och gnuggar geniknölen samtidigt... ;)  Aa, det såg så skoj ut när han stod där så det gick inte o låta bli att ta det här kortet.


image18
Här till höger finns också en ledig tomt. Gatan är kort med endast två hus på vardera sida. Denna tomt ligger längst in. Fin utsikt, men njaa.. jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Anna

Är det alltså ER tomt nu? :) Kul i så fall! Vart ligger den?

2007-08-15 @ 11:58:16
Postat av: Sara

Nej nej nej!! Stop här, så fort går det inte att köpa en tomt heller! :) Vi ska träffa företaget som bygger på fredag, men då blir det inte heller ngt köp, utan bara en reservation!
Skrev "vår" tomt under ngn bild, men ser att jag inte varit konsekvent... ;)

2007-08-15 @ 12:13:43
Postat av: Jennie

Det ser jättefint ut! :)
EN nackdel med att ligga lägre (men det beror på hela området i sig) är om det kommer megaregn. Du minns bilderna på vår tomt i regnet förra sommaren, va? En annan kan vara att det blir skuggigare fortare.
En fördel är att om man cyklar så är det lätt på vägen hem! :) En annan är att man slipper titta in till grannarna eftersom man är i olika nivåer.
Om det regnar lite så torkar er tomt ut sist.
Kram!

2007-08-15 @ 12:19:00
Postat av: Anna

Haha, okej! Men du kanske ändå kan avslöja var den ligger? :)

2007-08-15 @ 18:22:47
Postat av: Sara

Anna: sorry. Jag glömde! Husta byväg! :D
Området ute i vildmarken... heter Hustahöjden. Det andra nybyggda området där bakom heter Bärby. Mellan Dingtuna-Lundby ligger det här. Jag hade ingen aning om att detta ställe fanns, aldrig åkt på den vägen ens!
Man svänger till vänster strax innan Mitsubishi på Köpingsvägen, där vid Skälby. Man åker mot Lundby kyrka tror jag?! Det tar iaf 7 min. fram till tomterna.. :) Japp, var ju tvungen o ta tid för att se hur lång tid man har till civilisationen! :)

2007-08-15 @ 20:46:58
Postat av: Anna

Aha, då vet jag! Magnus föräldrar byggde hus där i närheten förut, fast inte riktigt på samma ställe, men det är typ samma landsbygd iaf. ;)

Har åkt i det där området många gånger (ja inte just det nybyggda tror jag, men området runt omkring) och det är himla fint!

2007-08-16 @ 08:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback