Vår söndag

Vi hade himla tur med vädret idag, inte en regndroppe fick vi på oss under grillfesten!
En himla trevlig tillställning de ordnat och deras trevliga vänner bidrog till en hellyckad grillafton! Barnen var lyckliga och hade spring i benen. Tur det fanns en lekplats alldeles bakom där vi höll till.

Det bjöds på grillspett och det är något som jag har underskattat. Fått för mig att det är bökigt att hålla på med?! Tillbehör var en couscous-sallad med äpple o fetaost och även en pastasallad med pesto. Vin & starköl för den som ville svalka sig i det tropiska klimatet...

När vi åkte hem ikväll åkte vi förbi ett hus vi har tittat på på nätet. Jag blev glatt överraskad av området!!! Men tyvärr tyckte jag inte om husets läge eller just det villaområdet. Husen stod tätt, tätt packade.. jag skulle få panik.

Men vi har pratar mycket om hus nu i helgen och kommit fram till att vi nog tjänar på att bygga nytt. I alla fall nu när vi har börjat titta på villor i Västerås, vi kommer upp i samma summa om vi köper ett hus lite utanför stan. Och då får vi det som vi VERKLIGEN vill ha.

Nu ska jag dippa morötter och prata hus med Max.
Mina krav hittills på ett nytt hus är:

* enplans
* helst vinkel
* höga fönster i allrum eller vardagsrum
* utrymme (helst eget rum) där jag kan ha mitt pyssel
* praktiskt, öppet kök. Ska släppa in mycket ljus och ha stora arbetsytor.
* hela huset ska vara luftigt och gärna med stora ytor. INGA konstiga utrymmen eller vinklar/vrår!

.... en del bloggar om sitt kommande jobb, andra om sina lediga dagar och en del andra galningar om sina husfunderingar. Ni får helt enkelt ursäkta mig, men detta är något som är högaktuellt och viktigt i mitt liv just nu! :)

(Ps. Jag hade med mig kameran, men det blev inte så många kort eftersom jag glömt bort batteriladdaren...... Lägger ut några av de jag hann ta imorgon. Ds.)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, JAG är iaf intresserad av dina husfunderingar!! :)

2007-08-13 @ 09:19:31
Postat av: Sara

Anna: kul o höra! :)

2007-08-13 @ 09:56:20
Postat av: Jennie

OCH två punkter till! :P
tvättstugan längst bort i en hörna så du slipper värmeskåp och skit mitt i huset!!!
Jag skulle också ha veranda under tak med på min lista (ibland vill man vara ute även om det regnar och helst utan att bli blöt!). En del hus (vårt förra tex) har "inbyggda" verandor (jag menar under hustaket, liksom). Jättesnyggt tycker jag. Saknar som fan.
Höga fönster är apmysigt men tänk på väderstreck - sol hela dagen i fönster utan gardiner är inte så kul. Eller installera persienner eller nått.
Vill du ha fler punkter från mig vet du var jag finns!
Kram!

2007-08-14 @ 15:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback