Måndag igen

Varit på föreläsning idag. Huh, idag var det verkligen inte lätt att hänga med efter nattens turer...
Vi tvättade Stina´s snuttefilt igår... det var inte poppis. Likadant var det när vi tvättade den förra gången.. Att det är så viktigt med samma känsla, samma doft, samma trasa...  Hon har haft den sen hon var megaliten.

Föreläsningen då? Idag gick vi in på latinets tredje och fjärde deklinationer... Inser att det är rätt många medicinska ord jag måste sitta och pränta in. Ord som alltså inte följer de vanliga regelerna. Tror jag måste börja plugga "på riktigt" snart. Får göra det nästa vecka, den här veckan är det fullt upp ändå.

Avbokade Stinas pencillinprovokation på onsdag. Det står att barnet inte får vara snuvigt, vilket hon är just nu. Hoppas vi får en ny tid hyfsat snart. Vill ju VETA hur det egentligen står till med den där sk. pencillinallergin!

Jag har nu skickat iväg tre stycken sommarjobbsansökningar. En till diverse olika avdelningar på sjukan i Västerås och även i Köping. Sen var det en till medicin & kirurgi och den tredje ansökan gick till psykmottagningen, där jag helst skulle vilja vara utav dessa ställen. I framtiden skulle jag vilja vara antingen på psyk eller en kvinnoklinik - och helst privat då´rå.

Snart film: The little miss sunshine. Har hört många som tycker den är SÅ bra, så jag måste ju också se den för att bilda mig en egen uppfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback