Mina dagar

Igår när jag stod och lagade lunch plingade det på dörren. Det var gulliga Annelie som stod där! Hon hade med sig ett stort kuvert till mig. Förstod ingenting först... men jag öppnade och vad låg där i? Jo, en fin burk med en fiskkrydda som luktade SÅÅÅ gott!! Den ska invigas inom snar framtid!!! Jag fick även jättefina Primablommor, brads och en reflex i form av ett lejon! Hon är bara för go´! Detta är inte första gången hon kommer och ger mig en massa fina saker. Inom pysselvärden är det "känt" att göra såhär, man kallar det för RAK (random act of kindness).
När vi var och pysslade hemma hos Eva fick jag en RAK av Marjatta... Jag har nog aldrig RAK:at bort något.... Det kanske är dax att även jag börjar med lite oväntad vardagssnällhet, det sitter aldrig fel. Jag har faktiskt beställt lite QK-kors som jag ska RAK:a iväg till Marjatta. Ska slå in dem i ett fint litet paket och ge Marjatta på lördag. Hoppas hon blir glad.

Idag har jag varit i skolan. Första gången det kändes oklart, så imorgon måste jag plugga lite grann. Kändes skönt att jag inte var ensam om att inte förstå, då vet man att man inte är helt dum i huvudet i alla fall... eller?!

På vägen hem ringde jag blomsterhandeln. Var ju tvungen att beställa blommor till fredagens begravning.
Hon sa att jag kunde göra det på nätet. Väl hemma knappade jag in mig på Interflora.. men de sorgebuketterna kändes inte som "min stil". Ringde blomsteraffären igen och frågade om jag kunde få beställa de blommor jag önskade. Jo, det gick bra. Jag beställde kort och gott två röda Gerbera med grönt till, med tillhörande kort: En sista hälsning...

När jag beställt blommorna kändes det bra, samtidigt som jag fick känslan av att det kanske var fattigt?! Ringde mor (som vanligt), hon sa att det där kommer bli suveränt!! Det kommer vara så ofantligt mycket blommor så alla pampiga blomsterbinderier kommer avlösa varandra. Mamma sa att de här två röda blommorna (konstigt nog) verkligen kommer att synas. Hon kanske har rätt?
I mitt hjärta känns det iaf bra med dessa två enkla Gerbera´n (eller vad man säger i plural). Sen om det ser fattigt ut eller inte, det tänker jag inte bry mig om.

Det kommer tydligen gå iväg 3 budbilar med sorgebinderier till denna begravning. 150 människor är inbokade till minnesstunden efter begravningen. Hur många kommer då inte vara i kyrkan??? Det kan dock bli problem, eftersom kyrkan begravningen kommer vara i, endast får ta in 150 personer.
Hörde att ena dottern Lena ska läsa en dikt till sin avlidne far. Även hennes storasyster ska säga några ord. Ryser i hela kroppen när jag tänker på det. Vilken tragedi detta är....

Imorgon åker vi till Stockholm. På fredag blir det lite gott & blandat, ska bland annat träffa svägerskan. Hoppas vi hittar på något skoj. Sen går jag och barnen och möter upp Max på hans jobb. På kvällen blir det lugnt hemma hos hans pappa med fru. På lördag väntar dop och jag är utsedd gudmor även till Indy! :)
Så hör ni inget från mig på ett tag så vet ni vad jag gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback