Bokstäver om allt möjligt

Igår satt jag och Sofia på biblo. och läste. Hon gav upp efter lunch (som vanligt), men jag kände att jag behövde läsa lite till. Jag tycker att bestämmer man sig för att åka iväg och sitta på bibblan, då får man också anstränga sig och verkligen utnyttja tiden! Vi träffade 10 och hon gav alltså upp 13.30. Då hade vi även haft en längre fikapaus också! Hur som helst, vi käkade lunch på ett thai-hak och sen gick jag till de trevliga frisörerna och klippte mig. Toppen att de har studentrabatt!

Sen gick jag tillbaka till biblioteket och läste lite till. Läste till Lelle ringde och sa att hon var klar. Vi åkte och handlade och senare på kvällen drog jag ihop ett par varma smörgåsar. Tur att hon gillar tonfisk, för då var det bara att röra ihop den goda tonfisk och majsröran. Det var väldigt gott! Lelle knaprade på, men jag orkade inte sista mackan och det var precis som det skulle - för efter 30 minuter kom Petra på helt oväntat besök! Det var trevligt att surra med henne en stund och särskilt kul var det att lyssna (och se!) hur överlycklig hon var över att ha fått flytta in i huset i helgen!! Kände igen så många av de känslor hon förmedlade. Dom verkar ha köpt ett bamsehus på 4 våningar!! Om två veckor ska hennes man bort på tjänsteresa (till Korea!!) så då blev vi hembjudna till henne.

Idag har vi haft mina föräldrar på besök. De hämtade Stina på dagis och sen var de här i ett par timmar. De åker ju till Thailand imorgon så de ville väl säga "hej då". Och just det där "hej då" har jag tänkt på. Jag vet att man inte ska tänka så här, men jag kan inte låta bli. Tsunami.
Tänk om det var för alltid vi sa hej då ikväll. Tänk om en ny flodvåg tar dem!!
Jag vet, det kan alltid vara sista hej då;andet med någon, man vet inte... De har iaf bokat hotell högt upp och valde medvetet bort strandhotellen, det tycker jag känns himla bra. Nej, nu får och ska jag inte tänka såna där dumma tankar. Klart vi ses igen!

Fredagkväll och lugnt här i huset. Jag ska plugga en liten stund och sen pyssla. För "någon"........ har yppat något om ett lila-tema, så det tidigare gjorda kortet passar inte riktigt in nu........... ;)

Imorgon börjar brottningen och efter lunch kommer svärmor med man på besök. De stannar hela helgen, vilket vi alla ser fram emot! Det kommer bli en bra helg det här.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback