Ja!

Gårdagen var verkligen en fullträff! Den gick helt i pysslets tecken! :)

På förmiddagen garnerade jag smörgåstårtan jag skulle bjuda på. Det blev en tonfisk smörgåstårta med en massa färskskalade räkor + div. grönsaker som dekoration. Kan säga att den blev MYCKET uppskattad!! Blev inte ens någon ynka pyttebit kvar...

Klockan 12 träffades vi för att pyssla. Det tar alltid ett tag att komma igång och det gjorde ju inte saken lättare när vi hade en Jennifer och en Edward runtom oss också.. :) Fast dom lekte bara med varandra, men det var ett himla stim & stoj. Efter 2 timmar kom Max & Stina och hämtade dem - då vart det istället FÖR tyst och lugnt.

Vi pysslade på. Annelie gjorde ett break då plikten kallade. Men hon återvände senare på kvällen!
Vi satt faktiskt och pysslade enda till klockan 23! Jag hade kunnat fortsätta ett par timmar till, men Marjatta skulle hålla i en begravning idag så hon ville nog vara lite fräsch och fokuserad. Vi bestämde att vi ska göra om detta i februari, kanske med en ännu tidigare start på dagen! Kan bara säga JIPPPPIE!

Pysslande föder inspiration - nu har jag bara pyssel i huvudet! Ikväll blir det helt klart mer pysslande, men då vid min pysselplats i hemmet. Det får gå det med, men jag måste säga att det är bra mycket trevligare att pyssla med några fler. Man kan låna saker av varandra, får tips & idéer och även den sociala biten tillfredsställd.

Idag är det tentaplugg som gäller. Har lånat kompisens lägenhet för att få lite lugn & ro. Hon jobbar så jag strosar runt här och försöker hitta lite pluggro. Vill bara hem och pyssla ju! Förvånade va?! ;) Men om ett par timmar får jag köra hem, men först måste jag nog ta vägen förbi en pysselaffär....

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det ni gör på era pysseldagar egentligen? Jag vet ju att du gör kort, men det gör ni väl inte bara eller?

2007-01-05 @ 23:10:54
Postat av: Sara

Jag gjorde bara kort, medans en annan gjorde en LO. Alltså scrappade en sida med foton på sina barn. Blev jättefint!

Man kanske tror att man bara kan sätta sig ner och dra ihop ett kort, men det är en hel del tänk bakom varje kort. Alla stämplemotiv ska också målas och DET tar tid -men det är också väldigt väldigt roligt att färglägga. Använder både akvarellpennor, akvarellfärg, något som kalls för chalks och det senaste är distresser. Det är stämpelfärg som man kan måla med. Hur underbart som helst!

oj, blev långt svar det här! Men du hade väl inte trott annat? ;)

Det tar ju minst 30 min. för att packa upp allting och få ordning på alla grejorna. Utöver allt pysslande så blir det en del babbel och skratt och flams.... det tar också sin tid! :) Men det är aldrig så vi tar paus.. jo, när vi åt förstås.

Hur skoj som helst!!

2007-01-06 @ 13:37:27
Postat av: Anna

Okej. Ja, jag har förstått av andra att kort tar lång tid och inte är så lätta att göra som man tror. Jag skulle aldrig orka!! :)

Du borde ta kort på det du gör och lägga upp här så får vi se! :) Det är intressant det där, läser ett par andra bloggar som håller på med pyssel, men de flesta scrappar. Det skulle jag också vilja kunna, men som sagt, det är alldeles för mkt jobb, sedan har jag inga konstnärliga talanger heller.

2007-01-06 @ 17:06:30
Postat av: Sara

Ja, jag får ta kort och lägga upp här... ska lägga in fler kort här, men oftast sitter jag vid den bärbara o här har vi inga foton.. Men jag ska ta mig ett ryck någon dag. Något annat jag SKA skicka dig, är det där brödreceptet jag pratade om för länge sen!!! Lovar! :)

Måste säga en viktig sak! :) Jag har absolut inga konstnärliga talanger, men vet du vad det braiga är.. man behöver inte ha det!! A L LA kan pyssla - det är sant! :)Det gäller bara att ha idéer och lite inspiration.

Bilder kommer... en annan dag! :)

2007-01-06 @ 18:29:14
Postat av: Sara

Men du!!! PROVA att scrappa - du kanske fastnar totalt!! :D

2007-01-06 @ 18:29:45
Postat av: Anna

Nja, jag tror jag saknar inspiration också. Inspiration och tålamod. Jag satt ju iofs i timmar med Photoshop förut och gjorde liknande saker (men digitalt då), men där är det ju lättare eftersom man kan ångra sig utan att allt blir förstört. :)

Just ja, brödet! Det receptet vill jag ju ha nån gång, för att baka, det är mitt pyssel det! ;)

2007-01-06 @ 22:57:15
Postat av: Sara

Jag tycker också om att baka!! =)
Gjorde faktiskt ett riktigt gott matbröd igår. Det är receptet bakpå Fiberhavregrynspaketet..... mmmm! Det var smidigt att göra, först blanda ihop degen, jäsa och sen bara ut med hela klumpen på en långpanna, klappa ut till en jämn kvadrat/rektangel, låt jäsa igen och sen grädda i 15 minuter.

Brödet blev jättefluffigt och GOTT!! Rekommenderas verkligen.

2007-01-06 @ 23:14:04
Postat av: Anna

Åh, det är mitt favvobröd ju! Menar du det på ICA:s fiberhavregryn? Det har jag gjort massor med gånger. :)

2007-01-07 @ 14:06:46
Postat av: Sara

Ja, precis - ICA´s fiberhavregryn! :) jättemumsigt och det kommer garanteras göra fler gånger här hemma!! Mmmmm.

2007-01-07 @ 14:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback