Julfirande

Vi har pratat om nästa jul (vadå framförhållning... ). Max mamma och man var inne på att åka utomlands. Men jag tror jag börjar tänka om. Jag berättade precis som det är. Att vi nog får lugna ner oss eftersom vi inte har några jobb! (M har sagt upp sig och vi står utan pengar i 3 månader framåt....). Då tyckte dom att vi kunde ta emot resan som en julklapp.. .men kan man göra det? Jag får för mig att det skulle kännas snyltigt liksom. Det andra förslaget vi har är att hyra en stuga i fjällen. Men minuset där är att vi då måste laga mat, vilket är det vi vill komma ifrån! Hotell i fjällen går bort, tycker man missar så mycket av det mysiga då. Jag vill ha lite lunk tillsammans... man slår sig ner vid TV IHOP, man slöar IHOP, diskussioner, småprat.. ja, allt det där som bidrar till en stämning. Bor vi på hotell blir det mer enskilt (inbillar jag mig iaf, rätta mig om jag har fel!), alla har sina rum och kurar i. Visst kan det ha sina fördelar också, men inte vid en sån här storhelg. Då ska (vill) man ju vara tillsammans med nära & kära. Ja, jag vill det iaf.

Som tur är så är det ett tag kvar till jul. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback