Lista 1

Hitta den här listan hos Anna! :)  Kopierar frågorna och kör in mina egna svar.


Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inget.

Vilka länder besökte du?
Egypten, Frankrike & Danmark. Och för att "spexa" till det lite som Anna gjorde, svarar jag även Småland...

Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007?
Tid och en mer hemmavarande man.

Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?
25 april, för då blev vi fast i Eiffeltornet och jag trodde på allvar jag skulle dö (andra gången i mitt liv, den första gången jag kände så var när jag födde sonen).
5 juni, för att det var 1 år sen vi gifte oss.
10 augusti, då min andra brorsdotter föddes.
23 november, för att det var den andra årsdagen sen min mormor dog.
25 december, plötsligt blev vi så påtagligt påminda om att livet är för kort för att sura och vara orädda om människor vi tycker om.

Bästa köpet?
Censur ;) 
Skämt å sido, kommer inte på något direkt.

Vad spenderade du mest pengar på?
Utan tvekan vårat nyrenoverade badrum! Fast för att svara nå roligare säger jag pyssel och grejs till barnen.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
Två låtar med Winnerbäck.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare och mer harmonisk. 2005 präglades mest bara av oro (när jag väntade Stina och när hon sen fick RS).

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat bror och hans familj.

Hur tillbringade du julen?
Hemma med nära & kära.

Blev du kär i år?
Ja, i min nya passion här i livet; pysselvärlden!!

Favoritprogram på TV?
-

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej?!

Bästa boken du läste i år?
Den mest gripande var den av Pigge Werklin, "kl. 10,31 på stranden i Kao lak" (tror jag den heter), men inte den BÄSTA. Bästa minns jag faktiskt inte.

Största musikaliska upptäckten?
-

Årets bästa film?
En film, som dock är äldre än 2005 - men som förvånade mig något OTROLIGT positivt var Troja. Det är en film jag absolut inte skulle se... jag satt på soffkanten och sa hela tiden "Nähe, nu skiter jag i det här. Jag går och lägger mig". Det gjorde jag också, men när filmen var slut.....

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Blev 28.
Firade och firade... På förmiddagen kom bror hit, med deras alldeles nykläckta söta Indy, även mina föräldrar, morbror + morfar. Bjöd på en jättegod lasagne (Jennie, du skulle vart här då! ;).
 Sen kom ett par kompisar som jag bjöd på tårta.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej.

Vad fick dig att må bra?
Paradiset El Gouna. Fast samtidigt blev jag sjukt orolig där eftersom Stina blev sjuk nästsista dagen.

Vem saknade du?
Utan tvekan: mormor!
Cissi & Stoffe. 
Malin.
Maria.
Helena.


De bästa nya människorna du träffade?
Annelie.

Kommentarer
Postat av: Jennie

(jag snor med mig och lägger på min sida också)

Jag hittade hos Sara.

Höll du några av dina nyårslöften?
Svårt att hålla något som inte finns.

Vilka länder besökte du?
Fastlandet, handlandet. :P

Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007?
Ja, men inget jag skriver om här för det orkar jag helt enkelt inte.

Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?
14 januari när vi gifte oss!
27 januari föddes Ronja.
27 februari fyllde hon en månad & jag fick ett smycke av Magnus i glassen.
27 juli då jag fyllde trettio & Ronja fyllde ett halvår och vi köpte massa träd till trädgården.
18 december då jag vittnade i rätten.
24 december då Ronja firade jul första gången. Då vi firade jul första gången.
Massor av fler datum för jag har så bra minne. :)

Bästa köpet?
Gruset. :P

Vad spenderade du mest pengar på?
Våra nya verandor. Eller kanske bebisprylar.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
Ronjas sång. Trollmor. You Raise me up. You are my sunshine. I can. A kocka ratcha. If I Could. Blinka lilla stjärna.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj så mycket gladare än jag varit någonsin tidigare i hela mitt liv!!!

Vad önskar du att du gjort mer?
Inte fotograferat iallafall. Nej, jag kan inte komma på något. Jo, kanske. Men det är världsliga saker.

Hur tillbringade du julen?
Med Ronja & Magnus & några underbara pälsvarelser.

Blev du kär i år?
I rosa?

Favoritprogram på TV?
Baberiba eller hundra procent eller idol eller nått. Verkar vara TV4 som vinner iallafall.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, men jag ogillar någon nu som jag inte ogillade förut.

Bästa boken du läste i år?
Nej jag har inte läst nån bok i år.

Största musikaliska upptäckten?
Bebisens melodier! :)

Årets bästa film?
Nej jag vet inte. Ser inte så mycket på filmer egentligen. Speciellt inte nya filmer.

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Valde träd. 30.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, det finns alltid något som alltid skulle gjort vilket som helst år eller månad eller sekund bättre. Så det så.

Vad fick dig att må bra?
RONJAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vem saknade du?
Eric.

De bästa nya människorna du träffade?
RONJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback