Ny kurs

Jaha, idag började VT07. Registrering och sen föreläsning.  Började en ny kurs idag, Medicinsk terminologi. Oj, säger jag. Latin verkar latjo att lära sig, men lite kruxigt med alla morfemer och allt! En sak att fixa det på svenska, men när det är en massa latinska/grekiska ord jag inte ens vet existerar blir det lite småsvårt...... Men jag S K A fixa den här kursen!!!! Känns som om den kommer kräva en del.....

För en gång skull känner jag att det ska bli pytteynkaintressant att läsa kursen vi läser via webben. Den tredje delkursen heter Personal och arbetsadministration. Intressant hoppas jag!

Efter föreläsningen åkte jag och tränade. Har äntligen kommit igång med det igen! Känns så hilma skönt efteråt. Som om man gjort något vettigt, presterat liksom.

Imorgon ska lilla S sova på dagis för första gången. Hjälp, hur ska det gå?!?!?! Hon kommer fatta noll! Jag har "godkänt" att hon är en av de som ska få sova ute året om (nej, inte i 20 minusgrader kanske..) Det känns bra, frisk luft ska ju vara bra ... har jag hört... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback