Stackars lilla Stinisen

Håller på och jagar vår husläkare... utan resultat! 

Stina håller på och får tänder, en jäkla massa tänder och hon har så ont i munnen ibland. Igår kväll hade hon jätteont, så vi tog upp henne från spjälsängen och jag gav henne 5 ml alvedon (en dos för 1-åring). Inom 5 minuter börjar hon hosta och svälja konstigt och sen kommer det.. hon kräks å hon kräks... 
Stackars lilla flicka. Första gången hon kräks "på riktigt". Hon såg lite skärrad ut, undrade nog vad det var som hände. La henne intill mig i sängen och där somnade vi. Min lilla älskade, älskade flicka och jag.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja stackars Stina! Ronja håller också på att få massa dumma tänder och har jätteont ibland och då ger jag också alvedon. I en doseringsspruta. Hur gör du?

Varför kräktes hon? Har du fått tag i nån läkare? Hur mår hon nu?

Tänker på er jätteofta även om jag internettar lite.

Många kramar!

Postat av: Sara

Hej bästigaste Jennie! =)

Nej, jag har inte fått tag på husläkaren än!! Dock mötte jag honom i trappan till frisören ikväll!! Fast jag haffade honom inte då... hehe.
Men det är ju så jäkla svårt att komma fram på telefontiden + att jag inte hinner hålla på o ringa när jag numer är själv på morgonarna med barnen och dagisbestyr. Men på fredag är barnen lediga och då ska ja minsann få tag på honom!!!

Jag ger henne i en sån där medicinkopp... hon är van att få lite Laktulos i den (mot hård i magen besvär)...

Nu mår hon jättebra. Bara hon fick ur sig all alvedon så började hon må rätt bra igen... Jag tror hon kräktes för att hon inte tål Parcametol eller vad det verksamma ämnet heter i Alvedon... Hörde av min svägerska att hon också är allergisk mot Alvedon och dylikt... dock tål hon Ibutemin. Måste höra med läkaren om jag ska prova ge STina det istället. Men jag kan inte minnas att jag sett Ibutemin i flytande form?!

Jag tänker också på er jättejätteofta och saknar min bärbara och våra underbara mess(!!!)timmar!

Kramkram!

2007-01-31 @ 22:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback