Tårta

55217-29

Sonens förra födelsedagstårta. Snart dax att börja fundera på årets tårta.. Kul!

Kommentarer
Postat av: Anna

WOW vilken tårta! Martha Stewart gjorde en lejontårta förra veckan, det kanske vore något? ;)

Fina kort du hade gjort också!

Vad roligt med bilder! Mer mer!! :)

2007-01-08 @ 12:01:41
Postat av: Anonym

Jäklar vad du är duktig!

2007-01-08 @ 18:31:49
Postat av: Sara

Anna; lejontårta - häftigt!! Det kanske jag ska göra till Stina när hon fyller år, hon är ju lejon! :) Vette 17 vad jag ska göra för något till Edward.... en som skulle vara "lätt" är att göra en traktor, men det vet jag inte om han skulle uppskatta. Det han skulle bli dunderlycklig över är om tårtan såg ut som en robot, men hur 17 gör man en sån tårta??? Förslag?

Ska ta kort på mina kort jag gjorde på pysselträffen. Dom blev jag faktiskt rätt nöjd med! Kommer om ett par dagar...

Poppis; tack. :)

2007-01-08 @ 21:44:24
Postat av: Jennie

Alltså - jag är TOKIMPAD!!!

Vad är det gröna för nått? Marsipan? Sugarpaste?

Jag ska försöka göra (haha blir det dåligt så blir väl hundarna glada!) en tårta till Ronjas födelsedag (kommer nog ha en glasstårta i frysen som backup! MOAHAHA)

Kram!

Postat av: Sara

Det gröna är vanlig marsipan. Gick åt två rullar till den här tårtan. Den var riktigt rolig att göra! Och så uppskattad den blev.

Nu har Edward sagt att han vill ha en nyckelpigetårta.. Det kan ju inte vara så svårt att få till! En nyckelpiga med 5 prickar... :)

Det ska verkligen, VERKLIGEN bli spännande o se vad du hittar på för tårta till Ronja!!! Du skickar väl över en bit med posten? ;)

Kram!

2007-01-18 @ 09:07:11
Postat av: Jennie

Nej men jag har inte tänkt att göra nån megaball tårta som du gör. Först tänkte jag bara göra en glasstårta men sedan igårkväll när jag letade efter blå karamellfärg så SNUBBLADE jag över www.kakburken.se och... eh... ja. *skrattar*

Det var igår morse jag "kom på" temat till kalaset och det kommer bli... APBRA. Det blir lila! Allt (ALLT) blir lila!! (Efter ett par tråkiga reaktioner från ett par tråkiga människor och efter Magnus kommentar "Måste du vara så omständig" så la jag ner färgtänktet ett tag men igår slog jag på med hundra gånger mer än jag ens tänkt från början. HAHAHA Tji fick han! Mannen ska gå omkring i en lila skjorta med en lila slips och ha lila kalsonger under!!!! :D:D:D

2007-01-18 @ 09:39:52
URL: http://www.offnegardh.se/ronja/
Postat av: Jennie

VARFÖR BLIR ALLT JAG TÄNKER GÖRA STORA PROJEKT?????

Jag tänkte göra en SIMPEL glasstårta med blåbärsglass... nejdå. Sen tänkte jag köpa botten på ica och göra snyggt på den... men nejdå. Det blir ny form & egenbakad botten.

Puh.

jag ska börja andas igen när det är februari.

liten länk: http://www.dekoreramera.se/catalog/product_info.php?cPath=26_29&products_id=1110

2007-01-18 @ 18:41:01
URL: http://www.offnegardh.se/ronja/
Postat av: Jennie

http://www.dekoreramera.se/coppermine/displayimage.php?album=8&pos=1

jag har kul ! :)

Du är inte online på messengern så skyll dig själv att jag spammar din blogg!

2007-01-18 @ 20:14:20
Postat av: Jennie

HUR gjorde du FORMEN???

2007-01-19 @ 08:54:54
Postat av: Sara

Spam är aldrig skoj, om det inte är från rätt person! :P

Nej, ingen MSN - är borta just nu.

Formen.. hm... Ja, men vad 17! Jag gjorde en egen tårtbotten i sockerkaksform (en sån där rund en med hål i mitten) och så skar jag den bara mitt itu så jag fick två halvmånar. Nåt sånt gjorde jag...

Ska bli hur intressant som helst att se vad du hittar på!!

2007-01-19 @ 09:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback