Ännu en dag...

Vad dagarna går fort!!! På jobbet kändes det som att det var måndag idag i och med ledigheten igår.
Det har gått bra på jobbet. Än så länge flyter allting på bra, men det kommer väl en dag då allt bara snurrar.
Det känns konstigt nog inte ens jobbigt att gå upp innan 6. Det beror väl på att jag lägger mig tidigare nu och så har det varit sooool ute! Det hade väl känts aningen tristare att gå upp så tidigt i mörkaste november.
Snart har jag gjort en vecka av tio. Jag har en känsla av att dessa veckor kommer gå fort!

Med rätt skor på fötterna är det skönt att vara igång hela dagarna. Men jag får väl erkänna att jag inte riktigt är van att stå/gå 8 timmar på raken. Man vänjer sig kanske...

Vill varna er att den här sommaren kommer min blogg mest handla om mitt jobb. Det blir ju så eftersom det är där jag är mest... Så vill ni inte läsa om mina dagar på jobbet kan ni återkomma i höst, då börjar jag skriva om ... studierna igen. Som om det vore roligare.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det du har för arbetsuppgifter egentligen, eftersom du får stå och gå så mycket? Jag som föreställde mig att du typ satt vid ett skrivbord. :)
Precis som du säger så vänjer man sig vid att stå upp hela dagarna. Visst är man trött efter en dags jobb sen också, men inte alls på samma sätt. De första två veckorna på caféet var jag helt död i benen, men sedan kände man inget alls.
Kul att det flyter på!!

2007-06-07 @ 20:42:23
Postat av: Sara

Haha.. nej nej, jag sitter inte vid ett skrivbord hela dagarna! Jag springer fram och tillbaka på mottagningen, upp på andra våningar, går fram och tillbaka till läkarrummen. Inne på kontoret är det mycket arkivering och fix vilket görs stående, klättrandes, sittandes på huk! :) När jag tar emot patienter kan man göra det sittandes, men idag hade vi höjt upp bordet för jag skulle ha en bredvid mig.. blev bäst med plats på det viset. Men mellan patienterna springer man runt och fixar en massa med journaler, intyg o dyl. Låter förmodligen inte så jättekul, men jag tycker att det är riktigt skoj. I augusti ska jag få hänga på de medicinska sekreterarna "på riktigt" och DET ska bli roligt, för det är ju det jag håller på att utbilda mig till. Inte till kanslist...

2007-06-07 @ 21:42:28
Postat av: Jennie

ja men då ses vi i höst då! *lipar!*

2007-06-07 @ 22:43:29
Postat av: Anna

Jag tycker det låter ganska kul ändå! Dessutom gillar ju du att fixa och dona med papper och grejer, så det låter ju perfekt! :)
Vad gör du när du tar emot patienter?

2007-06-08 @ 08:24:35
Postat av: Popprinsessan

Jag håller med Anna, du är ju Mrs Fixa-&-dona ;) Tycker att det låter som ett riktigt roligt jobb du har fått tag på. Kommer hem idag förresten, kanske hinner ses en kortis imorgon någon gång? På söndag ska vi fira morfar, som fyller 80 år så då kommer det inte direkt finnas någon tid. Vi kan väl höras? Kram

2007-06-08 @ 08:55:45
Postat av: Sara

Jennie: skulle bara våga! ;)
Anna: när jag tar emot patienter så fixar jag i datan. Skriver in dem och tar betalat, fixar med ev. reseersättning och lägger fram journalen till berörd läkare. Svårare än så är det inte! :)
Poppis: jag o Edward åker hemifrån 10,30, till Suuuura. Vi ska på kalas mellan 11-13 och sen stannar vi kvar för jag och mamman ska pyssla o barnen leka!! :D
Hoppas du kommer hem snart igen! Men jag måste ju få komma och hälsa på dig också!!!

2007-06-08 @ 18:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback