Bra dag

Har haft en trevlig dag. Det har varit rätt lugnt på jobbet, vilket är skönt så jag hinner lära mig i lugn och ro.
Har plockat lite olika läkarronder, plockat journaler, registrerat, tagit emot patienter, bankat pengar etc. Känns som att jag börjar få lite flyt, för jag har faktiskt jobbat väldigt självständigt. Jag trivs så bra!! Funderar mycket på om jag vill göra min praktik där. På ett vis vore det att underlätta för sig själv i och med att jag då känner personalen och är välbekant med arbetsplatsen. Man är lite varm i kläderna och kanske kan prestera en bättre praktikrapport.
En anledning till att välja en helt ny avdelning (fast inom samma division) vore att jag då lär mig mer! Kanske jobbar de på ett annat sätt, chefen kanske leder avdelningen på annat vis, annan stämning, andra arbestguppgifter, nya läkare med nya specialiteter och så är det inte fel att få in en fot på ytterligare en mottagning tills den dagen då det blir aktuellt att söka jobb. Aja, jag har ett par månader kvar tills jag ska ta tag i praktikplatsfrågan. En sak är säker och det är att jag tänker skaffa den själv, tänker inte vara på Universitetssjukhuset i Örebro. Vägrar att pendla det avståndet.

Jag tror det bara är att inse, att den lilla känningen av en eventuell bihåleinflammation jag tidigare fick notis om på jobbet, numer är fakta.... Buuuuhuuuu! NU, mitt i sommaren?? Vad är det frågan om, jag orkar inte bli sjuk och framför allt; jag har inte tid!

Imorgon är det kalas och sedan lite lätt pyssel med mamman som håller i kalaset. Får se hur det går om jag ska må såhär eller sämre! Hoppas jag sover bort det onda inatt.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej, men bihåleinflammation IGEN? Finns det inget man kan göra för att förebygga? Det är ju inte klokt att du ska behöva genomlida såna hela tiden! Hoppas det blir en mild variant!


Om du funderar över försvunna inlägg i min blogg beror det på att Johanna fått adressen och att jag därmed hamnar i en rollkonflikt. Kan inte skriva vissa saker när hon läser eftersom hela vår umgängeskrets får veta då. :)


När det gäller Skansen-bilderna har jag inte lagt in dem i datorn än, men de kanske kommer snart!

2007-06-09 @ 09:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback