Bra dag

Stina vaknade den härliga tiden, 4.53 imorse!!!!!
Mamma kom till 06,15 - hon skulle lämna barnen till dagis idag. Jag hade lovat att komma 7,15 till jobbet och mycket riktigt stod jag i givakt på pricken! :)

Dagen har flytit på bra, faktiskt jättebra. Det var väl en ynkapynka grej jag kanske skulle kunna ha hanterat bättre. Men vad 17, jag kan inte förväntas kunna allt på bara ett par dagar!

Idag var klinikchefen tillbaka i tjänst. Hon är en härlig kvinna, full rulle på henne skulle man kunna säga! Eller ordet frän passar bra in på ´na. Hon berättade iaf att hon tyckte det var väldigt, väldigt uppskattat att jag läste till medicinsk sekreterare för det saknas ett enormt antal utbildade sådana. Hon sa att på 90-talet pratade alla om att det skulle bli ett sådant överflöd på läkarsekreterare i och med datoriseringen. Men så fel de hade! Det är snarare så att yrkesrollen har vidgats och det är ju enbart positivt, mer ansvar till oss tack! Det känns som att jag inte kommer behöva oroa mig för att bli utan jobb, vilket känns som en lättnad.

Denna månad får vi två hela löner!!!!!! Det har inte hänt sedan 2001 (och då var det bara en deltidslön från min sida). Jisses, jag måste shoppa pyssel nu! :P :D


Kommentarer
Postat av: Jennie

"shoppa pyssel" borde vara de två mest återkommande orden i den här bloggen. Så ofta att jag börjar fundera på om du ska starta pyssel shop när du inte får plats med alla grejer till slut! :P

2007-06-12 @ 21:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback