Midsommar är över

Jaha, då var midsommar och helgen över för denna gång. Vi har haft det väldigt bra!

I fredag styrde vi mot Sigtuna. Vi var framme till lunch. Det bjöds på sill, lax och färskpotatis. Till efterrätt blev det så traditionellt som jordgubbar och glass (SIA`s, älskar deras glass). Vi hade bestämt att bojkotta själva dansandet runt midsommarstången på grund av att jag inte orkade flänga runt. Jag var så trött och ville bara ha lugn och ro. Ingen protesterade, så så fick det bli.

Farfar och barnen begav sig ut i skogen och fixade björk och lite pinnar - nu skulle det göras midsommarstång! :) Sen plockade de blommor och band så fint. Slutresultatet blev så fint så!
Jag tog det lugnt, pysslade, läste, pratade med A-B. Kopplade av tror jag det kallas för.

På kvällen var det grillning och vi fick så god mat!! Jag fick grillad, färsk torskfilé och till det var det olika grönsakspaket (som också grillades). Det var verkligen GOTT!!! De andra åt fläskfilé.

Igår lördag regnade det om vartannat, men jag tyckte inte det spelade så stor roll eftersom jag tycker det är mysigt att sitta i en stuga när det regnar. Gärna med en liten brasa i vedspisen också. Vi åkte iväg och handlade lite och på kvällen åt vi tacos. Efter att barnen somnat spelade vi brädspel och hade mysigt.

Idag har barnen varit ute i skogen och farfar tog med dem ner till sjön. Vilket läge de har! Jag gillar verkligen stället och jag hoppas vi börjar åka ut dit oftare. Vi blev tillsagda att vi gärna får ta en nyckel till lilla stugan och ha som "vår egen". Det var första gången vi sov i den och det gick hur bra som helst! Barnen låg på varsin madrass på golvet och Max & jag tog bäddsoffan. En alldeles lagom liten stuga till oss. Det är ju inte stort, men det är ändå ett litet kök, matbord, garderober och så bäddsoffan. Utanför är det en altan med en härlig utsikt. Hela tomten ligger i en sluttning och denna lilla stuga ligger nästan högst upp.

Efter lunch åkte vi till gammelfarfar, dvs Max farfar och hans Elna som bor i Kungsängen. Massor med fika och massa dammiga prydnadssaker var väl det vi såg...  Max farfar är risig som sjutton och jag tror inte han har långt kvar. Han har haft KOL i många, många år... 
Dom bor högst upp i ett hööögt hus, på tolfte våningen. De har en fantastisk utsikt utöver Mälaren, men jag vette 17 om jag skulle klara av att bo så! Tanken på om det skulle börja brinna får mig att känna lite småpanik...

Efter besöket hos gamlingarna åkte vi hem till mina föräldrar på middag (det har verkligen varit underbart att bara sätta sig ned vid dukat bord denna helg!). Mamma hade varit ute och plockat en MASSA smultron, mmmmm! Pappa sken upp och var glad att se oss. Han har ont i sitt ben och får inte börja stödja på det än. Tycker synd om honom. I veckan kommer han få ett blombud av Max pappa & AB, det kommer göra honom väldigt glad!!

Dessa dagar har gått så fort. Men jag försöker se framåt och tänka att det bara är bra att dagarna går fort, för då kommer snart I tillbaka. Inte för att jag saknar henne, men det ska ändå bli skönt att få ta det lite lugnare på jobbet! Jag ska ju även få börja skriva då, något som jag ser fram emot väldigt mycket!
Imorgon är det måndag igen, ny vecka och nya utmaningar (och nya situationer att handskas med). Det kommer gå bra, men det känns alltid surt att börja en måndag med MÅNGA besök. Nåja. Överlever jag bara morgondagen så.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback