Urk!

Måndag och första dagen själv utan I. Det har gått i ett och jag är helt, helt slut!! En dag som denna behöver även jag motivera mig till varför jag jobbar den här sommaren.

Dagen har egentligen gått bra, men jag känner att jag fick alldeles för stort ansvar och alldeles på tok för många arbetsuppgifter lagda till mig. Trodde inte jag skulle fixa även sekreterarnas jobb. Jag hade båda telefonerna, plockade morgondagens mottagarlistor, ronderna inför morgondagen och så även luckan med patienter! HJÄLP!
Fel i kassan blev det också när jag skulle göra redovisningen, men inget stort fel utan vi kunde åtgärda det. Men jag var nästan gråtfärdig ett tag.

Känner mig helt tom, samtidigt som hjärnan jobbar på högvarv. Vadå ta med sig jobbet hem.

Jag hoppas att morgondagen flyter på i lugnare tempo, annars kommer jag bli ett vrak. Jag hoppas även att jag snart känner mig tryggare i min roll och säkrare i vad jag gör. För just nu snurrar allting och jag är mest förvirrad över hur jag kunde få så här många arbetsuppgifter helt plötsligt!

Jag avskyr att jag också ställer så enormt höga krav på mig själv! Jag VET ju att jag är duktig, det sa ju även chefen i fredags. Men ändå vill jag aldrig göra ett litet fel, eller ynkapynka misstag. Suck.

Lite snälla ord till mig, tack!

God Natt!

Kommentarer
Postat av: Poppis

Det är oftast så här på nya jobb de första dagarna, allt känns som kaos o så mkt att göra. Jag tror att du får ordning på det efter ett par dagar, du lär dig ju snabbt. You can do it!
Jättefina kort i förra inlägget förresten, upptäckte att jag glömt kommentera dem tidigare.

2007-06-18 @ 21:15:30
Postat av: Anna

Det verkar som om du nu får uppleva de där första dagarna jag tidigare skrev om, då hjärnan går på högvarv dygnet runt för att man ska lära sig allt på en gång och vara så duktig som möjligt. :)

Det bästa med det hela är att det är olidligt i början, men sen känner man sig effektiv till tusen! Du kommer springa omkring där med hundra bollar i luften och HA KOLL! You will be great! Heja heja!

2007-06-19 @ 08:01:16
Postat av: Sara

Poppis: tack för dina snälla ord. Idag har det gått mycket bättre! Om ett par dagar har jag nog fått ännu bättre flyt.
Ansvaret blev för stort på en gång. När det rör sig om patienter och deras hälsa blir man ju extra "nojig" och vill verkligen måna om att man gör allt rätt och gärna mer än man behöver, så de får en sån god vård som möjligt.
Anna: visst vill man vara duktig och helst kunna allt igår. Idag känns det mycket bättre, så efter imorgon har jag nog fått ännu mer flyt på rutinerna. :)

2007-06-19 @ 19:28:54
Postat av: Jennie

Du är bra. Du ÄR bra. DU är bra! Du är BRA!
Du behöver inte bevisa det för andra, för tillochmed chefen har redan fattat det. Det svåra är nog att fatta det själv så pass mycket att man finna ett sånt lugnt & en sådan trygghet att man kan axelrycka åt de små misstagen.
Dom valde dig, du behöver inte bevisa det varje dag.
Du ÄR duktig, du behöver inte kämpa extra för att vara det. Rutiner kommer med tiden & alla är nybörjare i början. Alla! Det är fantastiskt hur snabbt något kan bli en vana utan att man riktigt tänker på det! Du kommer sitta om några dagar och känna att wow - vad det flyter på! det är jag säker på!
Du behöver bara vara dig & det är du världsbäst på!
Cocacolakramar i mängder!

2007-06-19 @ 23:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback