BLÄÄÄ!

Vad trött jag är på den här hemtentan!!!! En tenta i Organisation och personaladministration.
Jag är rätt säker på att jag inte kommer fixa den, men i nuläget orkar jag heller inte anstränga mig mer!!
Tänk om jag bara hade ansträngt mig liiite mer med första delkurstentan Politiska styrmodeller, då hade jag fått VG (eftersom jag fick VG på den andra delkurstentan)! Fattades bara 2 poäng, men då orkade jag inte heller skriva på den mer. Alltid lätt att vara efterklok.
Nästa och sista delkurseximination är ett PM. Kursen heter Att leda hälso och sjukvården. Denna gång ska jag gå in med en helt ny inställning för detta ämne och tänka "Det här ska bli intressant, jag ska försöka lära mig något som jag kan ha med mig i yrkeslivet". Istället för att harva in med inställningen "det är så jävla tråkigt. Skitämne. Varför måste jag läsa den här kursen. Jag har ändå ingen nytta av den här skiten".

Förmodligen är det inget fel på HSA-kursen. Bara det att de kurserna som läses från campus är de roliga och mest intressanta ämnena som även känns mest relevanta. Den här HSA-kursen (som jag dessutom får examen i) är till för om man vill ha mer kvalificerade uppgifter, tex bli chef eller jobba politiskt inom vården (no way till det sistnämnda).

Nähe, plikten kallar. SUCK! Men snart ska det mumsas smörgåstårta till lunch! :D


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det är inte klokt hur mycket tråkiga grejer man tvingas lära sig som man inte har någon användning för. Som min statistikkurs till exempel. Den andra i ordningen. Fy vad trist. Och alla dessa uppsatser sen.. bara för att vi ska kunna forska sen om vi vill. Jag tycker så här, att om man vill forska kan man läsa dessa kurser DÅ - och slippa slösa tid och pengar på dem nu.

2007-03-26 @ 19:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback