Lördag och inget restaurangbesök. För min del.

Nu är de på väg till restaurangen och jag sitter här. Så kan det gå.
Var nyss ute med Elea och nu känner jag att det var helt rätt val att stanna hemma. Jag är inte så pigg som jag vill tro. Morgondagen går också i kurerandets tecken.. måste vara frisk tills måndag då det är en viktig föreläsning!

På förmiddagen kom mina föräldrar hit en sväng och sedan Max mamma & Anders. De ska allihop till Max pappa & Ann-Britt i Stockholm. De skulle på någon teater (?), Singing in the rain heter den iaf. Kul att de hittar på saker ihop, alla tre paren. Antar att det blir en heeel del barnbarnssnack..... :)
Så vi är alltså hundvakt åt Elea. Känns mysko att säga hundvakt åt en hund som var vår.. Men men, så är det i alla fall. Och hon är ju givetvis mer än "vilken hund som helst". Hon har ju tagit sig fram till våra hjärtan och bara för att hon inte bor med oss längre, betyder det inte att hon inte står oss nära. Hon ska till farbror doktorn nästa vecka. De har upptäckt en knöl på hennes ben som måste bort. Sen får hon ha tratt på sig tills det har läkt ihop, det kommer inte bli skoj för henne. :( Lilla Elea. Måtte det vara en godartad tumör!!! Har ingen aning om ifall detta är vanligt förekommande hos hundar? Jennie-vännen, har du någon koll?

Snart lite film och sen sova! Måste bli PIGG NU!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Sett ur ditt perspektiv så missade du inget, det var mest en massa lärarsnack igår. Stackars Åsa! Nästa gång måste du vara med och styra samtalsämnena åt ett bättre håll. :)

2007-03-04 @ 08:58:25
Postat av: Sara

Lärarsnack kan ju vara skoj att lyssna på. :) Det ligger lite i mitt intresse att se vad det är för sorts lärare som utbildas idag! :) Kul.. eller snarare intressant att lyssna till hur utbildningen är upplagd och vad det är för mål man jobbar för etc. Fast okej... ENBART lärarsnack under en hel middag kanske inte är alltför upphetsande! ;)

2007-03-04 @ 14:48:31
Postat av: Anna

Ja, men vad bra! Då kan du ju nästa gång styra samtalet åt ett håll som gör det intressant även för icke-lärare. Tror inte det var anpassat för sådana den här gången, för Åsa såg måttligt road ut emellanåt. :)

2007-03-04 @ 16:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback