Min dag med sjuka Edward

När sonen och jag satt i soffan imorse säger han att han har ont i hela kroppen, att det känns som bulor lite här och där. Sen kommer det.. han pekar mot handledspulsen och säger att det gör ont där!! Förra gången när han fick hjärtrusning fick han också ont på ett ställe där pulsen är tydligt kännbar. Känner lite försiktigt på hjärtat och jo, det slår på rätt bra. Tar honom till VC, väl där får vi vänta lääääänge! Men han är så duktig. Vi läser böcker, han leker och bläddrar i en tidning.

Väl inne hos doktorn (2 timmar senare) så har hjärtat lugnat ner sig och det slår nu ca 120 slag/minut. Vilket är precis gränsen för vad som är normalt. I och med att vi har hjärtultraljudet på onsdag att "se fram emot", så tyckte inte läkaren att någon vidare utredning behövdes sättas igång nu. En snabbsänka togs som bara visade gott.

Edward har varit väldigt varm idag. Efter VC-besöket åkte vi och handlade. Han fick välja yoghurt, läsk och glass.
Sen har det blivit någon film och lite dataspel.

Mamma o pappa hämtade Stina på dagis och sen var dom kvar här hemma och lekte med barnen (Stina, Edward orkade inte så jättemycket) så jag fick plugga. Snällt snällt.

Imorgon är sista dagen Farbror H bor här, för på lördag flyttar han (äntligen) in i sin lägenhet i Västerås! Vad lyxigt att kunna lämna barnen där någon timma om man vill storhandla i lugn och ro!! :-) Kan även tillägga att Henrik är Edwards stora idol just nu!!  (H har gått om mormor i "rang", något som är vääääldigt gott betyg för farbrorn).

Oroa mig lite över Stina´s näsa. Och när även Max börjar göra det, DÅ ska man börja oroa sig! Max är inte den som oroar sig i första sekund.. utan han är maximalt avslappnad till saker & ting. Det ska till mkt för att han ska börja bli orolig. Så när han ikväll sa "Vi kanske skulle gå och kolla upp Stinas näsa..." - tänkte jag "Shit, det ÄR verkligen illa med den!!".

Såg ett program av Dexter ikväll! USCH! Eller det verkar ju bra... men det var otäckt! Satt alldeles själv här uppe och tittade. Max ville släcka lampan, men HEY! STOP!! Här ska vara ljust! Ville även slå av ljudet, men det var ingen bra idé eftersom det inte var någon text. Helt psykopatisk serie... men bror min vill jag ska ge den en chans, så jag gör som han säger! :)

Ska snart gå och lägga mig. Måste förbereda mig för en tidig morgon imorgon.. man vet aldrig när det gäller Stinaliten....


Kommentarer
Postat av: Anna

Farbror H, är det Max bror? Jag har alltid tänkt 50+ när du skrivit farbror H, men idag slog det mig att det kanske är en yngre människa. :)

Jag som trodde att du redan varit till läkaren med Stina! Du brukar väl vara bra på sånt? Det är bara att springa iväg så slipper du tänka mer på det sen! :)

2007-03-09 @ 09:05:04
Postat av: Sara

Vi såg ingen anlednig att gå till läkaren med henne tidigare. Faktiskt. Jag går bara iväg om jag misstänker något. Vi får se hur vi gör nu...

Farbror H är Max brorsa Henrik, ja! :-) Ingen gubbe där inte, utan han är bara 27 år. Snart.

2007-03-09 @ 16:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback