Min lördag

Gick upp vid 6.30. Efter frukosten åkte jag iväg till grannorten för att handla. De öppnade visst inte förrs klockan 9, så jag tog mig en promenad under tiden.

Efter lunch kom barnens farmor hit. Skönt att få avlastning.. men inte blev det någon vila, samvetet sade nej. Jag satt faktiskt och försökte få ihop lite mer på hemtentan. Jag har skrivit nästan 5 sidor (vilket var rekommendationen) och nu har jag bestämt mig för att lägga den till prio 2. Prio 1 kommande vecka blir medicinska terminologin. Det är ju första tentan ut, hemtentan ska jag inte lämna in förrs 4 dagar efter att salstentan är skriven. Så i värsta fall hinner jag finslipa och lägga till/ta bort under helgen.

Edward´s hosta blir värre och värre. Stackars liten.
Svärmor tycker att han ska vara hemma från dagis kommande vecka, för att få chans o vila upp sig. Visst, det ÄR fart och fläkt på dagis.. men... men... men.... ja, det var ju just det där med att jag har en del o göra... Hon har iaf lovat att hon ska ta ledigt och komma hit och ta hand om honom/barnen torsdag och fredag om det behövs. Vi får hoppas att han är frisk tills dess.. men om inte. Skönt att ha en reservplan, det innebär ju i så fall att jag kommer kunna plugga lite ändå.

Har pysslat lite ikväll.. var tvungen att få lite avkoppling.

Nu väntar sängen och numer den obligatoriska kurslitteraturen på nattduksbordet.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback