Sjukt var det här ja!

Edward börjar kvickna till tycker jag... Man kan märka det på hans närvaro, i dubbel bemärkelse. Dels för att han är mer närvarande i blicken, medvetandet liksom. Men även mer närvarande rent fysiskt... Det känns som om jag haft honom runt mina ben hela dagen!! Han satt och tittade på en film, jag går och sätter mig ute i köket och försöker plugga lite.. Han stänger av filmen och kommer ut och sätter sig vid mig och börjar PRATA!! Det går inte att plugga, ger upp. Vi pysslar lite. Han vill spela dataspel, gärna för mig. Han spelar i TV-rummet och jag går och försöker plugga vid matbordet i vardagsrummet... Behöver skriva på hemtentan. Då stänger han av tv-spelet och kommer o drar ut stolen precis bredvid mig ... och så börjar han prata igen...... ! :-)
Och där efter ringer telefonen.. det är dagis. Måste hämta Stinisen, hon har 40 graders feber! Lilltösen!!!

Hon har varit rätt gnällig/ledsen idag. Vilket såklart är förståeligt!! Det är nästan bara jag som duger... hon vill bäras, hela tiden. Jag är inte van vid det. Försöker se det som mysigt, våran mystid...

Max var på intervju i eftermiddags, en första intervju på ett företag. Det här jobbet vill han minst ha.. så det skulle inte förvåna mig om han får det... Det verkar iofs vara ett bra företag, så det vore inte dåligt på något vis. Dom ska åka utomlands i april, till "varmare breddgrader" (han minns ej landet). Så skulle han få jobbet blir det även en resa. Inte helt fel. Men jag har kontrat med att OM han får jobbet, så ska jag också få en resa - eller sjukt mycket pysselgrejer. Bara för att kompensera min avundsjuka för att han i så fall får fly vardagen.... Det skulle jag behöva göra NU!!! Är så trött på alla sjukdomar, på stressen, på pusslet att få ihop allt, på tentorna som väntar... BLÄ!
Orkar inte ens tänka på nästa vecka, den kommer vara FULLSPÄCKAD!

Imorgon kommer iaf svärmor hit. Då ska jag försöka ta till vara på tiden och plugga medans någon ser efter barnen. Ska även ge mig ut på en promenad, har inte rört på mig ordentligt sen jag blev dålig förra onsdagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback