Ska jag jobba?

I eftermiddags ringde min mobil.

"Hej! Det här är X och jag jobbar som chef på onkologi/kirurgi-divisionen på Västerås lasarett. Jag har ett vikariat att erbjuda dig. Ja, såvida du är intresserad och inte har fått tag på något annat??!".

Jag blev helt ställd. Har inte tänkt på att jag skickat in sommarjobbsansökningar! Detta verkar helt klart intressant. Jag ska få träffa chefen + de anställda på tisdag, jättekul! Intressant att se hur det ser ut, hur allt är upplagt, hur de jobbar. Det blir mest kanslist-göromål, men hon sa att jag även kommer få bekanta mig med medicinska sekreterarens-arbetsuppgifter! Hon hade läst mina arbetsintyg och tyckte hon kunde släppa på mig mer ansvar! Hey, det ska jag i så fall ha betalt för!! :-)

Nåja. Jag går dit nästa tisdag och tittar vad dom har att erbjuda mig. Det ska ju löna sig att arbeta.
Hon sa jag kunde få bestämma mycket själv över vilka veckor jag vill jobba. Hon sa "Ja, du vill väl ha semester som alla andra. Kan vara skönt att vila upp sig innan skolstarten igen!". Skönt med förståelse! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback