0, 2, 7

Ja, det finns en utmaning på internet där man ska skriva i lite händelser från ens liv från årtal som slutar på -0, -2 och -7. Jag gör ett försök.

1980: jag är då 2 år och min bror 8 år.
1982: jag börjar åka slalom och mina föräldrar tar med mig till Åre för första gången. Första vintern av 12, som vi åker till Åre för skidsemester.
1987: går i 3:an och kommer inte ihåg någon särskild händelse.
1990: köper min första (gröna) mascara från en affär som hette Nectar. Åker på min första charter med Elli och hennes mamma. 2 veckor på Mallis och 12.000:- fattigare! Nej då, jag ångrar mig inte aaaaaaaalls........
1992: fjortis. Träffar en kille i Göteborg som blir min första sommarkärlek. Uj, vad kär jag var i honom... Det roliga är att vi än idag har kontakt!
1997: flyttar hemifrån, till en liten lägenhet på Kungsholmen. Träffar en massa nya, roliga människor. Lever livet, men lever även ett av de sämsta åren i mitt liv.
2000: flyttar ner till Småland och genomgår en "inre" resa med mig själv. Träffar nya människor som fortfarande betyder mycket för mig idag. Börjar jobba på DHL, för att 5 år senare lämna företaget helt och hållet.
2002: 23½ år gammal föder jag vårat första barn! Vår älskade Edward kom till oss! Livet förändras!
Jag träffar även Cissi & Stoffe som kom att betyda jättemycket för mig.
2007: ja, här sitter jag nu. Om 1 månad firar jag & Max 2-årig bröllopsdag och att vi har hållt ihop 8 år! Ska jobba för första sommaren sedan 2001. 2007 blev året då Stina började på dagis och året då Edward lärde sig att cykla utan stödhjul. Detta är även året då mitt tålamod verkar testas till det yttersta av en trotsig och bestämd dotter! ;)
Jag hoppas att året fortsätter bjuda på trevligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback