Hur mycket orkar man?

Sedan ett par veckor, har vi dagligen fått ut för Stinas trots!! Jag orkar snart inte mer! Och när jag känner så, att jag inte orkar - ja, då kommer genast skuldkänslorna över att jag inte orkar... :(

Imorse tog Max klädkampen. Ni skulle se henne, eller nej, ni skulle dem båda! Alltså hon är helt GALEN, hon är så förbannad! Hon ska I N T E  ha kläder på sig, hon ska inte smörjas, hon vet inte själv vad hon vill! Och det är det jag kan tycka är så jobbigt ibland, att man ser så tydligt att hon själv inte vet vad hon vill, att hon knappt orkar med sig själv. Det är då det är jobbigt som förälder att orka, men det ögonblick som är viktigast ATT man orkar...

Till slut kom vi ut. Ner med henne i vagnen.. och kors i taket, det gick relativt bra! Idag är det första dagen hon är på dagis sedan i fredags och vad möter oss inne på avdelningen om inte ENBART vikarier!!!  Just nu är Stina i en blygperiod och är skeptisk till nya människor, så ni kan ju föreställa er henne i morse. Tack och lov kände hon ju igen alla barn. Stina fick gå med ena vikarien och hämta frukostvagnen och då var det bra igen... När jag kom in till Edward´s avdelning hörde jag inte henne genom den angränsande dörren, så jag antar att allt var bra. Men det skulle inte förvåna mig det minsta om de ringer idag och säger att jag måste hämta henne. Vore väldigt lägligt eftersom jag har tenta imorgon...

Jag förstår inte riktigt hur man kan ta in enbart vikarier till en småbarnsavdelning. Där är ju många så små och har dessa olika faser, som till exempelt skeptism till främmande människor och behovet att allt ska vara som vanligt. Edward´s avdelningen hade enbart vikarier igår för det var planeringsdag, men där är barnen så mycket större och har kommit till ett stadium då det till och med är extra spännande med vikarier!
Jag förstår givetvis att personalen måste ha planeringsdagar (1 gång/termin är det) - men inne på en småbarnsavdelning  borde man kunna ta in vikarier som har varit där ofta. Det kändes faktiskt inte alls särskilt kul att lämna henne idag. :(

Idag plugg, SISTA RYCKET!


Kommentarer
Postat av: Popprinsessan

Lycka till på tentan, jag håller tummarna. Och ja, det är jobb det gäller. Men jag talar om sen när jag vet mer säkert.

2007-05-30 @ 15:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback